معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: افزایش صادرات استان با شناسایی بازار‌های هدف، معرفی اصولی کالا‌های ایرانی و حضور هدفمند در نمایشگاه‌های خارجی محقق می‌شود.

علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری در نود و هفتم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: یکی ازسیاست‌های اصلی اقتصادی کشور طبق برنامه هفتم توسعه، ارتقا درآمد‌های ارزی است و تعریف بازار‌های هدف برای محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بسیار مورد تاکید قرار دارد.

وی بیان کرد: هدف از صادرات، ایجاد درآمد‌های ارزی است و برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین دراربیل (اقلیم کردستان) عراق با محور اتاق بازرگانی و همراهی رئیس اتاق جناب آقای عبدیان و مشارکت و تلاش‌های خوب شرکت شهرک‌های صنعتی و میراث فرهنگی موجب شد این نمایشگاه بتواند در معرفی ظرفیت‌های استان موفق باشد و چشم انداز امیدوار کننده‌ای را در حضور در بازار‌های هدف و رونق اقتصادی استان ترسیم کند.

رحمانی افزود: خوشبختانه مسئولان ارشد اقلیم کردستان عراق درمراسم افتتاحیه و بازدید ازنمایشگاه حضور پررنگی داشتند و انعکاس رسانه‌ای این نمایشگاه درشبکه‌های مختلف اقلیم کردستان به نحوی بود که در ایام برگزاری نمایشگاه گزارش‌های تلویزیونی متعددی تهیه و پخش شد که بسیار اثرگذار بود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: بدیهی است هر اقدامی در گام اول با کاستی هخای روبرو می‌شود و مشکلاتی دارد، اما این رویداد تجربه بسیارخوبی برای نمایشگاه‌های بعدی استان خواهد بود و ضرورت دارد همراهی تمام نهاد‌های ذیربط اعم ازدستگاه دیپلماسی، سازمان صمت، جهادکشاورزی و دستگاه‌های اجرایی درکناراتاق و فعالان بخش خصوصی بیشتر باشد تا برگزاری نمایشگاه در یک کشور خارجی به یک فرهنگ رفتاری متعارف تبدیل شود تا به توسعه مبادلات تجاری منجر شود.

رحمانی در ادامه گفت: هرچقدر گزارش‌های اتاق بازرگانی بتواند سیر قانونی کار در کشور راکوتاهتر کرده و پیشنهاد‌های کاربردی داده شود می‌تواند در اولویت‌های ملی قرارگرفته و سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی براساس آن بتوانند فعالان اقتصادی بیشتری درسطح کشور تحت پوشش قرار دهند. 

وی همچنین خواستار انجامکار مطالعاتی دقیق و علمی ازسوی اتاق بازرگانی درزمینه لزوم تغییرات ثبت سفارش و تخصیص ارز با درنظرگرفتن ابعاد اجتماعی آن برای ارائه به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار