جامعه اسلامی مهندسین درباره رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه دولت چهاردهم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: «خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که نعمت ولایت فقیه را بر ما ارزانی داشته است و در سایه سار زعامت و رهبری فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) ارکان کشور مشق وفاق و همدلی می‌کنند.

 سیره امامین انقلاب همواره بر حمایت از دولت‌های منتخب مردم بوده است و مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود به آن تاکید نموده اند. اطاعت از این سیره و مشی و مرام رهبر عظیم الشان انقلاب امروز در رای اعتماد نمایندگان ملت به وزاری پیشنهادی نمایان گردید.

 در حالیکه رسانه‌های دشمن از هفته‌ها پیش، رای اعتماد نمایندگان ملت به کابینه را ابرچالش دولت چهاردهم و نقطه تعارض جدی مجلس و دولت می‌دانستند، اما تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، دقت نظر رییس جمهور محترم، مدیریت قوی رییس مجلس شورای اسلامی و بصیرت نمایندگان ملت، محاسبات دشمنان را به هم ریخت و جلسات رای اعتماد در عین جدیت و دقت، صحنه‌های زیبای وفاق و همدلی بود.

دکتر پزشکیان به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران در دولت چهاردهم سعی نمود تا با معرفی بیشتر چهره‌های معتدل، کارآزموده و فراجناحی، شعار وفاق ملی را به منصه ظهور رساند و مجلس شورای اسلامی نیز با درک شرایط کشور و لزوم تشکیل هرچه سریعتر کابینه و در تکمیل پازل وفاق ملی، با رای به همه کابینه معرفی شده علیرغم وجود اختلاف سلایق و دیدگاه‌های سیاسی و تخصصی، زمینه را برای تشکیل هرچه سریعتر دولت و گردش بهتر امور کشور فراهم نماید.

اکنون شایسته است دولت با قدردانستن این فرصت عظیم برای خدمت، تمامی مساعی خود را برای حل مشکلات کشور علی الخصوص در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی به کارگیرد و کام ملت را از این وفاق و همدلی شیرین نماید. بدیهی است وزرای دولت می‌بایست تلاش خود را مصروف پیاده سازی برنامه هفتم توسعه، تحقق شعار سال و اجرای صحیح قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نمایند و از حاشیه‌ها به شدت پرهیز کنند و حتی درصورت وجود نظرگاه‌های مختلف در اداره کشور، علی الخصوص در تیم اقتصادی دولت، موضوعات را درون دولت حل نموده و از کشاندن آنها به سطح جامعه و رسانه‌ها اجتناب ورزند.

 قطعا تعامل و همدلی با مجلس شورای اسلامی و پذیرش نقش نظارتی مجلس از سوی دولت و از سوی دیگر عدم دخالت نمایندگان محترم در عزل و نصب‌ها و امور اختصاصی دولت و پرداختن صرف به حوزه‌های تقنینی و نظارتی، خواست ملت و خواست همه دلسوزان نظام است.
موفقیت و سرافرازی ملت شریف ایران، دولت خدمتگزار و مجلس شورای اسلامی را در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، از خدای متعال مسالت داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار