رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در حوزه عمرانی طی پنج ماه گذشته بین دستگاه‌های اجرایی این استان توزیع شده است.

 مهرداد عرب اول در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۳ سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر اعتباراتی که از محل ردیف‌های متفرقه، ملی و صندوق توسعه ملی که به این استان ابلاغ شده، حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی طی پنج ماه گذشته بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا نسبت به اتمام ۳۷۰ پروژه نیمه تمام در سیستان و بلوچستان متعهد شده ایم که بخشی از آن در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و بقیه نیز در دهه مبارک فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت در خصوص بسته توسعه و پیشرفت استان، اظهار کرد: این بسته در قالب ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی ۴ سال پیش بینی شده که مشتمل بر ۱۱ فصل و ۷۵ پروژه مهم نیمه تمام است که در توسعه و رشد اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه مسیر تامین اعتبار این بسته در دولت جدید نیز دنبال شده است، افزود: علاوه بر پیگیری از طریق نهاد ریاست جمهوری و مجمع نمایندگان، در سازمان برنامه بودجه کشور نیز پیگیر تامین اعتبار آن در سال اول اجرا هستیم.
عرب اول با اشاره به موضوع سرشماری عمومی کشاورزی بیان کرد: این مهم از آبان ماه امسال آغاز می‌شود، در همین راستا مقدمات کار شامل آموزش در دست اقدام است.
وی از سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین سرشماری‌های کشور یاد کرد و گفت: این مهم به صورت مستقیم با مباحث امنیت غذایی و سفره مردم ارتباط دارد، این داده‌ها که منجر به برنامه ریزی درست در حوزه کشاورزی می‌شود، خروجی این سرشماری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار