معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تمهیدات و اقدامات این معاونت برای ارائه خدمات و آماده‌سازی مسیر‌های پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت را تشریح کرد.

حسین نظری روز چهارشنبه در بازدید چند ساعته از طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت انجام شده است اظهار کرد: در همین راستا یکی از مهمترین موضوعات توجه ویژه درباره نگهداشت شهر و انجام بازدید‌های مستمر و رفع همه موارد و مشکلات در موضوعات مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی است که توسط مناطق مرتبط با مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در حال انجام است.

وی برخی از اقدامات این معاونت برای آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را برشمرد و افزود: انجام بازدید‌های مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه‌ساز و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر پیاده‌روی، شناسایی و هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی درباره استفاده از سرویس‌های بهداشتی، استقرار سرویس‌های بهداشتی پرتابل در نقاط تعیین شده، نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی برای راهنمایی شهروندان در طول مسیر، حضور مستمر نیرو‌ها و ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از ابتدا تا پایان مراسم و نظافت طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از جمله اقدامات اجرایی و مهم مدیریت شهری است.

آماده‌باش کامل ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در مسیر پیاده‌روی

نظری با بیان اینکه فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی سطح شهر تهران نیز متناسب با اربعین حسینی (ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام خواهد شد، اظهار کرد: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق، همکاری با مناطق درباره استقرار سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی، تهیه اقلام مناسبتی مانند پرچم دستی برای توزیع بین شرکت‌کنندگان در مراسم و انجام هماهنگی‌های لازم درباره نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی در مناطق درگیر مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از دیگر جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه نیرو‌ها و ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند نیز از ابتدا تا پایان مراسم در طول مسیر مستقر و به نظافت و پاکسازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خواهند پرداخت، اضافه کرد: تدوین شیوه‌نامه نظافت، پاکیزه‌سازی و جمع‌آوری پسماند و ابلاغ به مناطق ۲۲گانه و نظارت برحُسن انجام کار نیز از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهر تهران است.

معاون شهردار تهران به آماده‌باش کامل ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و استقرار نیرو‌ها و ماشین‌آلات در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات لازم این سازمان در حاشیه مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر خواهند شد همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم برای فرهنگ‌سازی درباره رعایت دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولان موکب‌های مستقر ابلاغ می‌شود.

نظری در ادامه افزود: به منظور حفظ انضباط اجتماعی نیرو‌های شهربان و معبربان در طول مسیر جاماندگان اربعین حسینی مستقر و به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت. همچنین رسیدگی ویژه به فضای سبز به خصوص هرس و حذف شاخه‌های خشک درختان در طول مسیر، تامین نیرو‌های کارگری، استقرار مه‌پاش در طول مسیر ازبرنامه‌های این معاونت است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار