زلاتانوف گفت: بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا می‌کنم و این تیم خوب بازی می‌کند، اما بازیکنانش باید به بلوغ فکری بیشتری دست پیدا کنند.

بدون تردید دیمیتار زلاتانوف مطرح‌ترین چهره والیبال بلغارستان است که سابقه نایب قهرمانی با تیم ملی کشورش در رقابت‌های قهرمانی جهانی در ۱۹۷۰ و همینطور نایب قهرمانی المپیک ۱۹۸۰ مسکو را در پرونده افتخارات خود دارد.

زلاتانوف هنوز هم الگویی برای بسیاری از بازیکنان والیبال دنیا است. او که در حال حاضر ۷۵ سن دارد، این روز‌ها در سالن والیبال صوفیه بازی‌های چهارجانبه بین تیم‌های زیر ۱۷ سال ایران، بلغارستان، برزیل و ایتالیا را از نزدیک تماشا می‌کند.

پسر زلاتانوف یعنی هریستو زلاتانوف هم دوران موفقی در والیبال داشت و حالا نوبت به نوه دیمیتار زلاتانوف است که پا به عرصه والیبال بگذارد. او با تیم ایتالیا به کشور پدری خود آمده و باید دید می‌تواند همچون پدر و پدربزرگش تبدیل به بازیکن بزرگی شود؟

دیمیتار زلاتانوف در حاشیه بازی تیم‌های ملی زیر ۱۷ سال ایران و ایتالیا در تورنمنت چهار جانبه صوفیه درباره دلایل حضورش در سالن‌های والیبال در دهه هشتاد زندگی و تماشای مسابقات، اظهار داشت: بخش زیادی از زندگی من را والیبال تشکیل داده و همچنان پیگیر والیبال بلغارستان و دیگر کشور‌ها هستم. والیبال به زندگی من تبدیل شده است.

وی در ارزیابی آینده تیم ملی والیبال بلغارستان با حضور بلنجینی، گفت: بلنجینی مربی خیلی خوبی است و با توجه به بازیکنان جوان خوبی که داریم، آینده این تیم عالی است.

زلاتانوف درباره والیبال ایران نیز تصریح کرد: بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا کرده‌ام. این تیم خوب بازی می‌کند، اما بازیکنان ایران باید به بلوغ فکری بیشتری دست پیدا کنند.

وی که مدال نقره المپیک ۱۹۸۰ مسکو را بزرگترین دستاورد والیبال خود می‌داند، درباره این نایب قهرمانی گفت: با توجه به اینکه المپیک هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، بهترین اتفاق ورزشی من کسب مدال نقره این رقابت‌ها است و هنوز هم با خاطرات آن زندگی می‌کنم.

نوه این ملی پوش سابق بلغارستان برای تیم ایتالیا بازی می‌کند، وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دوست نداشتید او را در ترکیب تیم بلغارستان می‌دیدید؟، افزود: خیر. من او را ایتالیایی می‌دانم. نوه من مادرش ایتالیایی است و در ایتالیا هم متولد شده و طبیعتاً در تیم ایتالیا بازی می‌کند.

زلاتانوف در پایان و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه پیامی برای هواداران والیبال ایران دارید؟ گفت: خوشحالم که هنوز طرفداران والیبال در ایران من را می‌شناسند و دوستم دارند. یکبار به ایران آمدم و خاطرات خوبی از آن کشور دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار