تمهیدات شهرداری تهران در آستانه اربعین حسینی برای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اعلام شد.

 حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بازدیدی چند ساعته از طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که صبح امروز ۳۱ مردادماه صورت گرفت، با اعلام این مطلب که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت انجام شده است، گفت: در همین راستا یکی از مهم‌ترین موضوعات؛ توجه ویژه در خصوص نگهداشت شهر و انجام بازدید‌های مستمر و رفع کلیه موارد و مشکلات در کلیه موضوعات مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و... است که توسط مناطق مرتبط با مسیر پیاده روی اربعین حسینی در حال انجام است.

وی برخی از اقدامات این معاونت جهت آماده سازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را برشمرد و گفت: انجام بازدید‌های مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه ساز و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر پیاده روی، شناسایی و هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی در خصوص استفاده از سرویس‌های بهداشتی، استقرار سرویس‌های بهداشتی پرتابل در نقاط تعیین شده، نصب بنر‌های اطلاع رسانی جهت راهنمایی شهروندان در طول مسیر، حضور مستمر نیرو‌ها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از ابتدا تا پایان مراسم و نظافت طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی و... از جمله اقدامات مهمی است که اجرایی می‌شود.

نظری با بیان این که فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی سطح شهر تهران نیز متناسب با اربعین حسینی (ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام خواهد شد، اظهار کرد: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق، همکاری با مناطق در خصوص استقرار سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر پیاده روی، تهیه اقلام مناسبتی (پرچم دستی و...) جهت توزیع بین شرکت کنندگان در مراسم و انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص نصب بنر‌های اطلاع رسانی در مناطق درگیر مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران است.

وی در ادامه با بیان این که نیرو‌ها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند نیز از ابتدا تا پایان مراسم در طول مسیر مستقر و به نظافت و پاکسازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خواهند پرداخت، اذعان کرد: تدوین شیوه نامه نظافت، پاکیزه سازی و جمع آوری پسماند و ابلاغ به مناطق ۲۲ گانه و نظارت برحسن انجام کار نیز از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران است.

معاون شهردار تهران به آماده باش کامل ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و استقرار نیرو‌ها و ماشین آلات در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماشین آلات و تجهیزات لازم این سازمان در حاشیه مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر خواهند شد. همچنین اطلاع رسانی‌های لازم جهت فرهنگ سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولین مواکب توسط این سازمان ابلاغ خواهد شد.

نظری در ادامه افزود: به منظور حفظ انضباط اجتماعی نیز نیرو‌های شهربان و معبربان در طول مسیر جاماندگان اربعین حسینی مستقر و به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی در پایان دیگر اقدامات این معاونت جهت آماده سازی مسیر پیاده رویی جاماندگان اربعین حسینی را برشمرد و گفت: رسیدگی ویژه به فضای سبز خصوصاً هرس و حذف شاخه‌های خشک درختان در طول مسیر، تامین نیرو‌های کارگری، استقرار مه پاش در طول مسیر و... از دیگر اقدامات این معاونت است.

تمهیدات تاکسیرانی برای جاماندگان اربعین حسینی

همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، خدمات رسانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ساعت پنج صبح یکشنبه چهارم شهریور آغاز و تا پایان مراسم در خطوط منتهی به مسیر‌های راهپیمایی در سطح شهر تهران، ایجاد تسهیلات سرویس‌رسانی برای حضور شهروندان (زائرین) و ایجاد تسهیلات سرویس‌رسانی رایگان به آنها، در هفت محور انجام خواهد شد.

این خدمت رسانی با بهره‌گیری از ۲۲۰ دستگاه خودرو تاکسی ون در پایتخت به مرحله اجرا در می‌آید. خطوط منتهی به مسیر راهپیمایی در هفت محور شامل مسیر‌های ذیل جهت خدمت رسانی به جاماندگان اربعین حسینی پیش‌بینی شده است:

مسیر شماره یک: میدان حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) - مترو شهرری.

مسیر شماره دو: تقاطع فداییان اسلام - امام حسین (ع) تا مترو جوانمرد قصاب.

مسیر شماره سه: تقاطع فداییان اسلام - بزرگراه شهیدکریمی تا مترو جوانمرد قصاب.

مسیر شماره چهار: میدان مدرس (ضلع غرب حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع)) - مترو شهرری

مسیر شماره پنج: تقاطع فداییان اسلام - شهید غیبی تا مترو جوانمرد قصاب.

مسیر شماره شش: تقاطع فداییان اسلام - شهید پیرابنده (ابریشم) تا مترو علی‌آباد.

مسیر شماره هفت: تقاطع فداییان اسلام - بعثت تا مترو پایانه جنوب.

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی (س) در شهرری ادامه دارد.

تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: برای پوشش مراسم پیاده‌روی در چهارم شهریور سال جاری تمهیدات خاصی پیش‌بینی شده است و حداکثر تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمت به زوار حضرت امام حسین در راهپیمایی بزرگ جاماندگان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم خدمات رسانی به صورت رایگان به عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود. همچنین اتوبوس‌ها در ۱۱ نقطه پیش‌بینی شده به شرح ذیل مستقر خواهند شد:

- خیابان فدائیان اسلام تقاطع فرزانه

- خیابان فدائیان اسلام تقاطع پروین اعتصامی

- خیابان فدائیان اسلام- شهید غیبی

- خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی شرق

- خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی غرب

- جاده ورامین حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین

- میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه راه ورامین

- زمین خاکی روبروی فرمانداری

- خیابان آستانه – پارکینگ تره بار

- میدان هادی ساعی و خیابان دکتر کریمیان

- خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی

وی گفت: بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال رایگان شهروندان گرامی به مقاصد: مترو کیانشهر- مترو دولت آباد- مترو جوانمرد- پایانه خاوران- شوش- خراسان- آزادی- راه آهن- نازی آباد- مترو شهرری- باقرشهر و کهریزک اقدام می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه در روز اربعین از اذان ظهر تا جابه‌جایی آخرین مسافر در خدمت زائران اربعین خواهیم بود، گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از تمامی خطوط فعال در سطح شهر تهران، خود را به مسیر پیاده‌روی برسانند.

براساس این گزارش، با توجه به قرارگیری خطوط اتوبوس برقی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی و عدم امکان ارائه خدمات، این خطوط در روز مذکور فعالیت نخواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار