مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که اگر این رژیم با جنبش حماس به توافق نرسد، اسرای صهیونیست زنده از نوار غزه باز نخواهند گشت.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیست نوشت: اگر به زودی به توافق با جنبش حماس نرسیم، بیشتر اسرا کشته خواهند شد و زنده بازنخواهند گشت.

طبق این گزارش، بیشتر مسئولان امنیتی صهیونیست بر این باورند که رسیدن به توافق تنها راه بازگرداندن ۱۰۵ اسیر باقی مانده در غزه است که در عملیات طوفان الاقصی اسیر شدند.

یک مسئول پیشین اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به این مساله گفت: اگر به توافق نرسیم بیشتر اسرا به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) باز نخواهند گشت.

این مسئول اطلاعاتی با اشاره به نیاز‌های رژیم اسرائیل به داده‌های اطلاعاتی دقیق درباره اسرا تاکید کرد: ابزاری برای شناخت جزئیات مکان اسرا و زندانبانان وجود ندارد.

پیش از این روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» هشدار داده بودند که زمان رسیدن به توافق با حماس برای تبادل اسرا رو به پایان است.

مسئولان امنیتی صهیونیست افزودند که بهای تعلل و پافشاری در برخی مسائل مشخص در مذاکرات ممکن است، کشته شدن اسرا باشد.

این مسئولان امنیتی تاکید کردند که بازگردان اسرای صهیونیست از نوار غزه با زور و از طریق فشار‌های نظامی محقق نخواهد شد.

با وجود کارشکنی نتانیاهو، مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و حماس در قاهره ادامه دارد.

مصر نیز مخالف حضور رژیم اشغالگر در محور صلاح الدین است و دوشنبه شب، یک منبع مصری گفت که قاهره مخالف حضور رژیم صهیونیستی در این محور است و خواستار عقب‌نشینی ارتش این رژیم از این محور و نیز گذرگاه رفح است.

نشست قبلی طرف‌های میانجیگر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه، روز جمعه گذشته در دوحه قطر برگزار شد.

کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به پیشنهاد قبلی مورد توافق تاکید دارد.

کارشناسان معتقدند که در صورت آتش بس، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و وی به خاطر فساد مالی و شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی محاکمه خواهد شد، بنابراین خواهان تداوم جنگ است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار