سرپرست ناحیه ۳ منطقه پنج شهرداری پایتخت از جمع‌آوری مزاحمان صنوف در خیابان سیمون بولیوار خبر داد و تسهیل رفت و آمد شهروندان را دلیل این اقدام دانست.

به نقل از شهرداری منطقه ۵، محمدرضا فراقتی سرپرست ناحیه ۳ منطقه پنج پایتخت روز چهارشنبه گفت: با مزاحمان صنوف در این منطقه شهری با جدیت برخورد می‌شود و این اقدام به صورت مستمر در معابر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: با مزاحمان صنوف و کسبه‌ای که در حاشیه خیابان اقدام به سد معبر می‌کنند اخطار کتبی داده می‌شود. این اخطار ابتدا کتبی و ۴۸ ساعته به خاطیان داده می‌شود و در صورت عدم توجه به تذکرات ارایه شده؛ اجناس این افراد جمع‌آوری خواهد شد.

فراقتی یادآور شد: هم اینک صنوفی که با ایجاد مزاحمت در حاشیه پیاده‌رو‌ها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود در خیابان سیمون بولیوار نرسیده به خیابان کشاورز و میرزا بابایی جنب گل‌ها جمع آوری شدند.

طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها؛ شهرداری مکلف است از ایجاد و تاسیس تمامی اماکن که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شوند یا مخالف اصول بهداشــت در شهر‌ها باشند جلوگیری کند همچنین شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژ‌های عمومی و تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها، همچنین مراکزی که مواد محترقه می‌سازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشــاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و ســروصدا یا تولیــد دود یا عفونت یا تجمع حشــرات و جانوران می‌کنند، جلوگیری کند.

خدمات شهرداری منطقه ۵ در مرز مهران 

همچنین مجید رجبی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۵ از استقرار کامل نیرو‌های خدمات شهری در مرز مهران برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد و برخی اقدامات رخ داده را تشریح کرد.

وی افزود: از روز دهم مرداد تجهیز مرز مهران را شروع کردیم و هفدهم مرداد نیز کار خدمت رسانی به زائرین حسینی آغاز شد.

رجبی ادامه داد: پهنه فعالیتی که بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین در اختیار منطقه ۵ تهران قرار گرفته است از پاسگاه بهرام آباد تا نقطه صفر مرزی است که یکی از حساس‌ترین نقاطی است که در آن موکب‌ها فعالیت دارند و همین محدوده‌ای است که همکاران ما از منطقه ۵ تهران در آن فعالیت می‌کنند. محدوده میدان اربعین تا نقطه صفر مرزی محدوده فعالیت منطقه ۵ است و بیشتر موکب‌ها هم در همین منطقه‌ای که منطقه ۵ فعالیت می‌کند مستقر هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ تاکید کرد: ۵۰۰ نفر از طرف شهرداری به مرز مهران اعزام شدند که فعالیت نیرو‌های شهرداری در چند بخش تقسیم شد. همچنین از استاندار ایلام برای در اختیار قرار دادن زمین برای ایجاد سازه دائم درخواست دادیم.

رجبی با بیان اینکه ما در طول مسیر نزدیک ۴۰۰ مخزن مخصوص زباله برای ایام اربعین قرار دادیم و انتظارمان این است که زائران با رعایت نکات بهداشتی از این مخازن استفاده نمایند تصریح کرد: در حال حاضر چهار شیفت ۶ ساعته فعالیت داریم و تقریباً معادل ۴ تا ۶ تن زباله جمع آوری می‌کنیم. ۳۰۰ نفر نیروی پاکبان که ۱۵۰ نفر شامل نیرو‌های خدمات آتش نشانی و پشتیبان می‌شوند و ۶۰ دستگاه خودرو که ۲۳ دستگاه آن خودرو‌های خدمات آتش نشانی هستند در مرز مهران مستقر شدند.

رجبی گفت: خداراشکر مسئولین استانی و راهداری پایانه شهید سلیمانی همکاری خیلی خوبی با ما داشتند و امسال از لحاظ آب و برق مشکلی نداشتیم، در حوزه تردد با تدبیر استانداری که حوزه تردد خودرو‌ها را از مسیر زائر جدا کرده بود خیلی راحت تردد صورت گرفت. نکته مهم ساماندهی دست فروش‌ها بود چرا که در سال‌های گذشته از سردر پایانه شهید سلیمانی تا نقطه صفر مرزی مستقر شده بودند که مشکلاتی در ارائه خدمات و تردد زائران بوجود آورده بودند که امسال با تدبیری که انجام گرفته بود و ساماندهی که انجام گرفت این مشکل برطرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار