امیر سرلشکر موسوی گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند، اما صدایی از غربی‌ها درنیامد. خون شهدا موجب پایان عمر صهیونیست‌ها خواهد شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تبریک روز‌های پزشک و داروساز و تقدیر از فعالان این عرصه، اظهار کرد: در حرفه مقدس پزشکی، اخلاق حرفه‌ای و کسب رضایت الهی ملاک نهایی عمل است. پزشکی مقدمه فعل الهی است، زیرا شفا در اختیار خداست.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان ارتش در دوران دفاع مقدس فداکاری بسیار زیادی داشتند و در صد‌ها عملیات آفندی و پدافندی در شرایط بسیار سخت جنگی شرکت کردند. بمباران شیمیایی در برخی مراکز درمانی اتفاق افتاد و برخی شهدای پزشک و پرستار ما آنجا مصدوم شیمیایی شدند. در مریوان شاهد بودم که یک پزشک پس از بمباران شیمیایی، ماسک خود را به یک سرباز داد و خودش به ارتفاع رفت، اما به شهادت رسید.

فرمانده کل ارتش افزود: این جریان خدمت‌رسانی پس از دوران دفاع مقدس ادامه یافت و خدمات زیادی به مردم کم‌برخوردار یا در بلایای طبیعی و به‌خصوص در دوران بیماری کرونا توسط کادر پزشکی ارتش ارائه شد که نتیجه آن رضایت جامعه از این اقدامات است. آنها نقش خود را خیلی خوب ایفا کردند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه بهداشت و درمان فقط یک نیاز اصلی برای مردم نیست، گفت: بلکه یکی از ارکان توان رزمی است. آمادگی رزمی ارتش در گرو تلاش بخش بهداشت و درمان است. رهبر معظم قوا فرموده‌اند که ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است. بخش قابل توجهی از این دستاورد، حاصل تلاش بخش بهداشت و درمان ارتش است.

وی درباره فداکاری کادر درمان غزه برای نجات مردم مظلوم، گفت: آنها زیر شدیدترین بمباران‌های مکرر بیمارستان‌ها به دست رژیم پلید صهیونیستی ایستاده‌اند و با رنج و غم از دست دادن خانواده خود به ماموریت شان ادامه می‌دهند و از کار خود دست نکشیده‌اند و نمی‌کشند و در این راه بیش از ۵۰۰ نفر از آنها هم به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: رشادت‌ها در دفاع مقدس و جبهه مقاومت ریشه در نهضت حسینی و تفسیر کامل کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا دارد.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری پرده رسوایی صهیونیست‌ها این خبیث‌ترین انسان‌های عالم افتاده است، افزود: امروز به برکت خون شهدای غزه، مساله فلسطین به مساله اول جهان تبدیل شده است. آمریکا و صهیونیست‌ها و دیگر حامیان این رژیم تلاش کردند فلسطین به فراموشی سپرده شود ولی جنگ غزه، فلسطین را به مساله اول جهان تبدیل کرد.

وی گفت: غرب تلاش کرد خود را حامی حقوق بشر نشان دهد ولی در جریان جنگ غزه دیگر پرده رسوایی آنها افتاده و ادعای دروغ آنها برملا شد. بیش از ۴۰ هزار نفر در این چند ماه به شهادت رسیدند، اما صدایی از آنها برنیامد. البته ظلم پایدار نمی‌ماند و خون شهدا موجب پایان عمر این رژیم منحوس خواهد شد.

فرمانده کل ارتش با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه بخش بهداشت و درمان ارتش، اظهار کرد: در حوزه طب رزم و نظامی انتظار رشد بیشتر داریم. به بیمارستان‌های ارتش باید توجه بیشتری شود. حتما به این حد قانع نیستیم، زیرا ظرفیت‌های بسیار بزرگی در این حوزه وجود دارد. بخش بهداشت و درمان ارتش طرفیت خود را در رزمایش‌ها، بلایای طبیعی یا کرونا نشان داده است، اما هر روز باید نسبت به روز گذشته بهتر باشیم. به خوب یا ممتاز بودن بهداشت و درمان ارتش راضی نیستم بلکه انتظار الگو بودن این بخش را دارم، زیرا ظرفیت‌های ارتش در حوزه درمان بیش از این است.

همزمان با روز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک، آئین تجلیل از خانواده شهدای سلامت و پزشکان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار