نماینده مردم تهران دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را تشریح کرد.

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی اظهار کرد: بعد از صحبت من درباره وزیر اطلاعات جریان رسانه‌ای خبیث انگلیس بی بی سی حرفی به دروغ از من منتشر کرد که زارعی گفته است وزیر اطلاعات شأن خود را بالاتر از دولت می‌داند که دروغ بود و نظر من در مورد ظفرقندی و میدری بود و با اینکه از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند، اما به خاطر برخورد با بی بی سی رای منفی نمادین من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شد. 

وی گفت: ایران در ۱۵۰ سال اخیر دو مقطع را پشت سر گذاشت؛ در یک مقطع هویت ایران تحقیر می‌شد که امام خمینی (ره) آن را احیاء کرد. بعد از رحلت ایشان رهبر معظم انقلاب شکوفایی استعداد‌ها و منابع طبیعی و ژئوپلیتیک ایران را رقم زدند و کارآمدی به منابع مشروعیت ما اضافه شد. 

زارعی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و ورزش از دو فرد غیرمتخصص دعوت کرده‌ایم و می‌خواهیم آنها را در وزارتخانه قرار دهیم تاکید کرد: ما نباید در ورزش غیر دانش بنیان عمل کنیم. اطلاعات علمی آقای دنیا مالی که سوابق دفاع مقدس دارد و به او افتخار می‌کنم، نسبتی با ورزش و جوانان ندارد. او در جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری کار کرده است. 

نماینده مردم تهران همچنین افزود: آقای دنیا مالی در ادوار نمایندگی خود در مجلس یازدهم و دوازدهم هم در حوزه‌های عمرانی ورود داشته است. آیا ایشان با مفاهیم تخصصی ورزش و جوانان آشنایی دارد؟ خیر. اگر ایشان می‌خواستند وزارت داشته باشند حداقل در حوزه‌های نرم و دانشی قرار می‌گرفتند.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان متذکر شد: البته ایشان در حوزه قایقرانی و برخی رشته‌های لاکچری مانند دراگون بوت ورود داشته‌اند که مربوط به توده‌های جوانان نیست. ما در قایقرانی در المپیک هیچ افتخاری کسب نکردیم. آقای دنیا مالی حدود ۱۰ سال در هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای نیز حضور داشت. آیا شما توسعه‌ای در این حوزه ورزشی مشاهده کردید؟

زارعی تصریح کرد: جوانان قدرت و موتور محرکه انقلاب ما هستند، اما آقای دنیا مالی هیچ تخصصی در حوزه جوانان ندارد. در واقع ایشان هیچ نسبتی با حوزه ورزش و جوانان ندارد. ایشان در برنامه‌های خود در این بخش تنها بخشی کلی بیان کردند. 

وی با تاکید بر اینکه آقای دنیا مالی در جای دیگری صاحب هنر و دانش هستند، اظهار کرد: ایشان در حوزه ورزش و جوانان با مفاهیم کلی و علمی نسبتی ندارند. تخصص گرایی آقای پزشکیان همین بود که گفتند کارا به متخصصین واگذار می‌کنم؟ مردم ایران در حال استماع این جلسه کارشناسی هستند آیا دانشکده‌های تربیت بدنی و جوانان ورزشکار ما این صحنه را متوجه نخواهند شد؟ چرا با استاندارد دوگانه رفتار می‌کنیم؟ نمایندگان محترم همین ماه قبل چقدر شما ناراحت شدید که بعضاً کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با تخصص شما نبود؟ آیا ما برای دوستان خودمان استاندارد دیگری پیش‌بینی می‌کنیم؟ آیا سفارش دانش بنیان کردن اداره کشور که از سوی رهبر انقلاب مدنظر است را مورد توجه قرار نمی‌دهیم؟

نماینده مردم تهران گفت: آیا جناب دنیا مالی قادر هستند که با رشته‌های نو پدید در روانشناسی، اقتصاد، حقوق و رهبری ورزشی ارتباط برقرار کنند؟ این مسئله ناشی از نادیده انگاشتن تخصص از سوی آقای پزشکیان عزیز است.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه نباید کار را به دست افرادی بسپاریم که در آن غیر متخصص هستند تاکید کرد: من نه اصولگرای حزبی هستم و نه اصلاح طلب حزبی. باید پای در اصول داشت و مدام روش‌ها را اصلاح کرد. اگر اصولگرا باشیم و روش‌ها را بهبود نبخشیم متحجر خواهیم شد و بالعکس. ما باید رفتار خود را بر اصولگرایی اصلاح طلبانه مبتنی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار