مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کاهش ۲۱ درصدی حجم آب سد‌های استان در ۲ هفته گذشته خبر داد.

 غفارزاده با بیان اینکه پرشدگی و حجم آب سد‌های استان آذربایجان شرقی ۴۶ درصد است گفت: این در حالی است که حجم یاد شده در اواسط مردادماه امسال ۶۷ درصد بود و کاهش ۲۱ درصدی در ۲ هفته گذشته ناشی از گرمای بی سابقه و افزایش مصرف است.

وی اظهار کرد: میزان آب موجود در پشت سد‌های استان حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است، اما این به معنی خوب بودن وضع آبی در استان نیست و ضروری است که مشترکان در بخش‌های مختلف، در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط امسال سد‌ها مناسب است اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل در سد علویان حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب وجود داشت که امسال این رقم به ۲۸ میلیون مترمکعب رسیده و حجم آب موجود در سد نهند به عنوان یکی از سد‌های تامین کننده آب شرب کلانشهر تبریز حدود ۱۷ میلیون مترمکعب و در سد ستارخان اهر حدود ۳۶ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال قبل وضع به مراتب بهتر دارد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: مخازن سد‌های مرزی نیز وضعیت مناسبی دارند به طوری که حجم آب موجود سد ارس ۷۲۹ میلیون مترمکعب و سد خداآفرین هم که بهره‌برداری آن از امسال آغاز شده حدود ۶۱۷ میلیون مترمکعب آب است.

وی تاکید کرد: با وجود وضعیت بهتر مخازن سد‌ها نسبت به سال گذشته باید دقت و ملاحظه بیشتری در مصرف داشته باشیم تا از تبعات مصرف بی رویه مصون بمانیم بر این اساس از مشترکان در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تقاضا داریم در مدیریت بهینه منابع موجود آبی در کنار آب منطقه‌ای باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.