مشاور ثبت رکورد‌های جهانی ایرانیان گفت: دومین رکورد علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در گینس ثبت شد.

اشکان دشمن زیاری مشاور ثبت رکورد‌های جهانی ایرانیان گفت: علیرضا بیرانوند پس از ثبت نخستین رکورد خود با بیشترین پرتاب توپ فوتبال با دست اکنون با شکستن رکورد ادرسون دروازه بان تیم ملی برزیل و باشگاه منچسترسیتی موفق به ثبت رکورد خود در پرتاب توپ با پا شده (در فصل گذشته در جریان دیدار پرسپولیس با ذوب آهن) است.

وی افزود: بیرانوند اکنون در پرتاب توپ با دست، پرتاب ۶۱ متری و در ضربه پا به توپ، ۷۸ متر (سه متر بیشتر از ادرسون برزیلی) رکورد بیشترین پرتاب توپ با دست و پا در جهان را در کارنامه دارد.

مشاور ثبت رکورد‌های گینس در ایران تصریح کرد: با رسیدن دومین حکم بیرانوند به ایران، آیین رونمایی از این حکم بزودی در تبریز و باشگاه تراکتور برگزار می‌شود.

دشمن زیاری یادآور شد: تاکنون ۱۵۰ حکم از ایران و ایرانیان در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی از ایران توانایی خاصی دارد که می‌‎تواند آن را در سطح جهانی ثبت کند این امکان وجو دارد که با دریافت مشاوره و پیگیری نسبت به تحقق این مهم اقدام کند.

دشمن زیاری افزود: این امکان و توانایی وجود دارد تا هر فردی با هر هنری قادر به ثبت رکورد در شهرستان محل زندگی خود باشد تا ثبت رکورد‌های گینس بدون نیاز به حضور در کشوری دیگر و حتی پایتخت انجام دهد.

فرایند ثبت رکورد‌های گینس از سال ۸۵ در ایران آغاز شد که پس از گذشت هشت سال پیگیری و ارتباطات با دفتر گینس و مطالعه سایت رکورد‌های جهانی، نخستین رکورد گینس در خاک ایران و به نام کشورمان در بوشهر (سال ۱۳۹۳) به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
ثبت رکورد اخلاق حرفه ای مهمه که تا حالا به کسی تعلق نگرفته!!!
دنیا بازار مکاره خیلی ها شده!!!
از این اهل دنیا ملولم و کسان دیگرم آرزوست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
ثبت رکورد در گینس پولی هست که خوب بیرانوند هم پول زیاد می‌گیره از این و اون
India
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
هرچه داره از صدقه سر پرسپولیسه.
آخرین اخبار