آخرین جلسات مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم امروز برگزار شد.

پنجمین و آخرین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد.

عباس علی‌آبادی و احمد دنیامالی وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش و جوانان امروز در صحن علنی مجلس از برنامه‌های خود دفاع کردند.

 رئیس‌جمهور هم قرار است در جلسه نوبت عصر مجلس، آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی‌اش را داشته باشد و بعد از آن رای‌گیری برای انتخاب ۱۹ وزیر دولت چهاردهم انجام شود.


جزئیات جلسه نهم رای اعتماد وزرا را در ادامه بخوانید.

دکتر علی‌آبادی، کاش به عنوان وزیر صمت معرفی می‌شدید

بیگلری به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی نیرو صبح امروز پشت تریبون مجلس رفت و اعلام کرد: دکتر علی‌آبادی کاش به عنوان وزیر صمت معرفی می‌شدید و بنده به عنوان موافق ثبت‌نام می‌کردم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: عمده تجارب دکتر علی‌آبادی در بخش اجرایی بوده و در بخش حکمرانی تجربه چندانی ندارد.

حل چالش‌های اساسی وزارت نیرو نیاز به مدیری جهادی، متخصص و انقلابی دارد

شریعتی نماینده مردم بهشهر در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو گفت: همکاران عزیز همگی واقفید که دو چالش مهمی که امروزه در کشور ما با آن مواجهیم کمبود آب و قطع شدن مکرر برق در بخش‌های مختلفی همچون صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد؛ حل این چالش‌های اساسی فارغ از منابع مالی و تجهیزات تخصصی نیاز به مدیری لایق، جهادی، پرتلاش متخصص و انقلابی داد.

وی لفزود: آگاهید که جناب آقای دکتر علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارتخانه نیرو را از بهترین دانشگاه کشور ما یعنی دانشگاه تهران و خواجه نصیر طوسی به پایان رسانده و از لحاظ علمی و تخصص به شما نمایندگان ملت شریف ایران برای حل مسائل این وزارتخانه اطمینان لازم را می‌دهد.

نماینده مردم بهشهر اظهار کرد: فارغ از برخورداری از دانش و تخصص لازم، ایشان تجربه قوی در مدیریت ساخت پروژه‌های نیروگاهی و اشراف کافی و اعتماد به نفس لازم برای حل مشکلات این وزارتخانه را داراست.

علی آبادی قول داد که مشکلات دیپلماسی آب را حل کند

نوروزی موافق وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: ما چالش‌های بسیاری در حوزه نیرو داریم و به وزیر جسور نیازمندیم تا این ناترازی‌ها را حل کند.  باید در بودجه سالانه و صندوق توسعه ملی بتوانیم در اجرای تولید آب و برق اقدامات گیرنده‌ای با کمک آقای علی آبادی داشته باشیم. 

وی افزود: آقای پزشکیان به وزارت نیرو نگاه ویژه داشته باشد. علت ضعف دیپلماسی در حوزه آب این است که در شرق و غرب با مشکلاتی مواجه هستیم. آقای علی آبادی قول داد که با سابقه اجرایی که دار این مسئله را دنبال کنند. 

موافق وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای علی آبادی قول داد که در حوزه صرفه‌جویی آب با آبیاری قطره‌ای تا میزان زیادی در ذخیره آب بکوشد. ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی نیز از قول‌های او است. همچنین حرکت به سمت تدریجی قیمت گذاری دستوری یکی از واجبات است.

انتخاب علی‌آبادی تیر خلاصی به امید مردم خواهد بود

گودرزی مخالف وزیر پیشنهادیِ نیرو بیان کرد: آقای پزشکیان در حالی آقای علی‌آبادی را برای وزارت نیرو معرفی کرده که همه می‌دانند سابقهٔ ایشان چه لطمه‌هایی به صنعت آب و برق کشور وارد کرده است.

مخالف وزیر پیشنهادیِ نیرو اظهار کرد: آقای علی‌آبادی در وزارت صمت با صنعت خودرو چه کرد که می‌خواهیم آب و برق کشور را به ایشان بسپاریم؟!

وی ادامه داد: عملکرد فاجعه‌آمیز ایشان در مپنا فراموش نشده است؛ در سال ۹۵ وقتی دولت به‌دنبال چشم‌اندازی برای رفع مشکل برق بود و قراردادی برای ساخت نیروگاه بست، آقای علی‌آبادی جلوی آن را گرفت. اگر آن قرارداد اجرا می‌شد، امروز نه مشکل آب داشتیم، نه مشکل برق.

علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق برنامه دارد

هادی هاشمی‌نیا در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می‌آید.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: توجه ویژه آقای علی‌آبادی به بخش خصوصی در کنار بخش دولتی می‌تواند مشکل اساسی را در حوزه آب و برق حل کند

انتخابات تمام شد سوزن‌‌مان در انتخابات گیر نکند 

 روح الله لک علی آبادی نماینده مردم درود و ازنا در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کابینه‌ای که جناب آقای دکتر پزشکیان معرفی کردند یک رنگین کمان از سلایق و طیف‌های مختلف را برای دولت وفاق ملی در نظر  گرفتند و به وعده خودشان عمل کردند. 

وی افزود: اگر می‌خواهیم با عدالت حکم کنیم باید بدانیم که انتخابات تمام شد سوزن مان در انتخابات گیر نکند هیجانی رفتار نکنیم و خدای نخواسته به کسی توهین نکنیم. مخالفت حق نماینده است اما ما باید انصاف را  هم در مخالفت رعایت کنیم.

متعهد به خدمت به مردم شریف ایران هستم

علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلا در دیدار با فعالان اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نا ترازی سوخت، برق و آب کشور را رنج می‌دهد و مانع کار‌های بزرگ متعددی می‌شود، بخش خصوصی ما می‌تواند در این زمینه به معنای واقعی کلمه کمک کند.

وی افزود: ناترازی آب و برق معضل جدی امروز وزارت نیرو است و برحسب قانون تاین مطمئن آن برعهده وزیر نیرو است. اگر چه گرما و تغییرات اقلیمی تاثیرگذار است، اما مشکلات فراتر از موضوع گرما است وبرطرف کردن کمبود‌ها در این حوزه امری چندوجهی است.

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: متعهد به خدمت به مردم شریف ایران، آرمان‌های امام بزرگوار، مقام معظم رهبری و قوانین و مصوبات مجلس هستم و قول می‌دهم در کمال صدق و شفافیت مسیر را با شما طی کنم.

او ادامه داد: برآورد‌های کارشناسی در حوزه برق نشان می‌دهد که ناترازی در سال جاری به بیش از ۱۸ هزار مگاوات می‌رسد که این ناترازی ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد که جذابیت اقتصادی این صنعت را از بین برده و منجر به مصرف خارج از الگو‌های استاندارد شده است.

 استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها در دستور کار وزارت نیرو خواهد بود  

وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: استفاده از توسعه و استفاده از حوزه فناوری حوزه اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، تحلیل داده و سایر فناوری‌های آینده ساز در دستور کار وزارت نیرو خواهد بود و بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع هم امیدواریم دستاوردهای قابل قوبلی ارائه کنیم. 

او ادامه داد: هدف ما این است که در قالب رهنمود های معظم له  در حوزه اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر خود کفایی و و اتکا به توان داخلی و در نظر گرفتن بهبود شرایط عام قدم برداریم. 

وی افزود: توجه و متعهد ماندن به توصیه های دکتر پزشکیان مبتنی بر صداقت، عدالت و انصاف در برخورد با مردم، وفاق ملی وحدت و دوری از اختلاف مبنای اقدمات وزارت نیرو خواهد بود.


کمیسیون فرهنگیِ مجلس با برنامه‌های دنیامالی، وزیر پیشنهادیِ ورزش موافقت کرد.


کنایه نماینده مخالف دنیامالی به ساداتی‌نژاد 

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مثل دولت قبل نشود که کار وزارت جهاد کشاورزی را به دست یک نماینده سپردیم و الان در حال مجازات است.

نماینده مردم تهران افزود: رشتهٔ تحصیلیِ آقای دنیامالی ارتباطی با ورزش و جوانان ندارد. ایشان در رشته‌های لاکچریِ ورزش ورود داشته‌اند. آقای دنیامالی هیچ تخصصی در حوزهٔ گفتگو با جوانان ندارد. معرفیِ آقای دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان، نادیده‌گرفتنِ تخصصِ ایشان توسط آقای پزشکیان است.

 به خاطر برخورد با BBC رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است

مجتبی زارعی ادامه داد: بعد از صحبت من درباره وزیر اطلاعات، جریان رسانه‌ای خبیث انگلیس بی‌بی‌سی یک تیتری از قول من درباره وزیر اطلاعات منتشر کرد که گفت زارعی گفته که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب میدری بود نه کسی دیگر.

مخالف برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با اینکه رای من نمادین بود و مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهد؛ اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است. 

وزیر پیشنهادی ورزش اشراف کامل بر مسائل جوانان و ورزش کشور دارد

گودرزوند نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: برنامه اولیه ایشان نشان می‌دهد، وزیر پیشنهادی ورزش اشراف کامل بر مسائل جوانان و ورزش کشور دارد.

نماینده موافق وزیر پیشنهادیِ ورزش گفت: آقای دنیامالی نایب‌رئیس کمیسیون‌های عمران و بودجه بوده و بر بودجهٔ کشور تسلط دارد. ایشان معاون عمرانیِ شهردار تهران بوده و نگاه عمرانیِ خوب و کارآمدی دارد.

وی ادامه داد: باید از آقای پزشکیان تشکر کنیم که یک شخصیت عمرانی و ورزشی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است. دنیامالی ۴۵ سال در این نظام تجربه کسب کرده و امانت‌داری‌اش اثبات شده است.

قالیباف: شیوه رأی گیری، با کارت است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین نامه داخلی مجلس نیامده که رأی وزرا باید تک تک به معنای اینکه کارت به کارت توزیع شود.

رئیس مجلس افزود: ماده ۲۰۴ می‌گوید رئیس جمهور می‌تواند با استفاده از وقت وزیران، در پایان و به طور یکجا از آنها دفاع کند؛ پس از آن رأی گیری به عمل می‌آید و شمارش آرا پس از رأی گیری انجام شده و به همه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: شیوه رأی‌گیری برای اینکه وقت گرفته نشود، با کارت است ولی چگونگی آن را عرض خواهم کرد.

 رفع وابستگی ورزش به بودجه‌های دولتی یک پارادوکس است

 حمیدرضا عزیزی فارسانی مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: درباره مخالفت با آقای دنیامالی بحث رفع ابهامات است؛ وی فردی متعهد، پاکدست و مومن است و مورد تایید بدنه این وزارتخانه است، اما اگر ابهامات را رفع کنند نه‌ تنها به او رای می‌دهم برای وفاق ملی به ۱۸ وزیر دیگر هم رای مثبت میدهیم.

عزیزی گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کشورمان ۶/۰ درصد است. رفع وابستگی به بودجه‌های دولتی پارادوکس است، چون در مناطق محروم که بخش خصوصی توانمندی ندارند این پارادوکس را چگونه رفع می‌کنید.

او ادامه داد: ۱۰ درصد از جمعیت ما به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌کنند و در برنامه خود اشاره‌ای برای کاهش کم تحرکی و کاهش مرگ‌ومیر ندارید.

وی ادامه داد: بحث دیگر توزیع نامتوازن بودجه در ورزش کشور است؛ اینکه شاخص شما عدالت‌محوری است از بودجه حدود دو هزار میلیارد تومانی عمرانی کشور چقدر به مناطق محروم تعلق می‌گیرد. در برنامه چهارم قرار بود سرانه به یک متر برسد، اما نشد، راهکار شما چیست؟

برای جبران افول جایگاه رقابتی ایران در رویداد‌ها و مهاجرت ورزشکاران چه راهکاری دارید؟ خیلی از ورزشکاران ما در در المپیک پاریس برای کشور‌های دیگر و یا در تیم پناهندگان بودند. در المپیک ریو ۶۳ ورزشکار، در المپیک توکیو ۶۵ ورزشکار داشتیم، اما در المپیک پاریس ۴۰ ورزشکار داشتیم.

عزیزی اظهار کرد: مبارزه با تبانی و فساد به‌خصوص در فوتبال در برنامه شما بود که نیاز به بازنگری دارد. لایحه نظام جامع باشگاه‌داری را باید به مجلس بدهید. نرخ بالای بیکاری، افزایش سن ورود به اشتغال و ازدواج چه برنامه‌ای دارید؟

دنیا مالی شاخصه‌های مدنظر رهبر انقلاب را دارد/ وزیر پیشنهادی ورزش بر برنامه هفتم اشراف دارد

 مالک شریعتی نماینده مردم تهران در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این روز‌ها صحبت از وفاق ملی است وعلت حضور بنده نیز موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب ایثارگر و توانمند که تلفیق مدیریت و دانش و ورزش است.

وی گفت: آقای دنیا مالی همکار ایثارگر با اخلاق نجیب و صبوراما در مجلس بودند و من توفیق داشتم که در مجلس یازدهم نیز با ایشان همکار باشم و او را یک فردی دارای شاخصه حق نداری از یافتم. او جامعیت لازم در ۱۲ شاخص مد نظر رهبر انقلاب را دارد. 

نماینده مردم تهران اظهار کرد: ایشان نه تنها سابقه در ورزش دارند بلکه خود نیز ورزشکار هستند. ایشان خودشان داوطلب نبودند که در وزارتخانه قرار بگیرند بلکه آقای پزشکیان از او دعوت کرد. آقای دنیا مالی همچنین اهل تعامل با رسانه‌ها و نهاد‌های بین‌المللی ورزش است و توانایی تصمیم گیری دارد. 

وی ادامه داد: من شهادت می‌دهم که در جلسات کمیسیون تلفیق که تنها کمیسیون مشترک ما با آقای دنیا مالی بود او در مواردی که اصرار داشتند بر یک موضوعی اگر آیین نامه شاخص‌ها و اداره جلسه ایجاب می‌کرد که او از حق خود بگذرد این کار را می‌کرد. 

او گفت: در تدوین برنامه هفتم کمک کردند و به آن اشراف دارند و انتظار ما این است که این اشراف خود را به ویژه در حوزه جوانان به کار بگیرند.

شوخی دو نماینده مجلس با دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش

شریعتی، نماینده موافق: انا لانعلم منه الا خیرا

نادری، نماینده تهران: فاتحه را هم خواندید آقای شریعتی

 وزرات ورزش به مسئله جوانان رسیدگی نکرده است

صدیف بدری مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هم گفت: فساد ورزش سبب از بین رفتن روحیه سالم و جوانمردی در مسابقات شده است. از وزارت کار می‌پرسیم اشتغال جوانان به شما مربوط است می‌گویند نه از وزارت صمت می‌پرسم می‌گویند نه. معلوم نیست چه کسی متولی است. 

وی افزود: هنوز به مسئله جوانان در این وزارتخانه رسیدگی نشده است. از نرخ بالای بیکاری، کاهش سطح فرزندآوری و کاهش سن ازدواج می‌توان به‌عنوان مسائل مهم جوانان یاد کرد. این مسائل بدون حمایت دولت قابل حل نیست.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: مهمترین نقصان وزارت ورزش درخصوص جوانان عبارت است از: عدم توازن موجود در دو بخش ورزش و جوانان، چون همیشه اولویت این وزارتخانه ورزش بوده است، عدم وجود مسئله شناسی در حوزه جوانان، ابهام در جایابی نقش وزارت ورزش در کشور، تلاش برای جایابی نقش وزارت ورزش برای اشتغال و عدم تحقق نقش ستادی در ظرفیت‌های کشور.

دنیا مالی فرزند ورزش است/ او سوابق ورزشی ملی و بین‌المللی دارد

غلامحسین زارعی نماینده مردم دشتی و تنگستان در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس اظهار کرد: برخی مسائلی که درباره آقای دنیا مالی بیان شد ارتباطی با ایشان ندارد.  قبل از اینکه ایشان در جایگاهی که باید قرار بگیرد باشد نباید او را مواخذه کنیم.
 
وی ادامه داد: آقای دنیا مالی فرزند ورزش است و در این رشته بزرگ شده و کار کرده است چرا بی‌انصافی می‌کنید؟ همه ما یک نقص‌هایی داریم و نقد‌هایی بر ما وارد است.
 
زارعی افزود: از نظر اینجانب با بررسی همه جوانب و‌شرایط دنیا مالی هر آنچه که مدیریت ورزشی و امور جوانان به آن نیاز دارد را دارا است. ایشان دارای مجموعه‌ای از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های عمومی است. 
 
نماینده مردم تنگی و دشتستان تصریح کرد:او معتقد به مبانی انقلاب و دارای عزت و سلامت نفس است. سوابق ورزشی ملی و بین المللی دارد. همچنین علاوه بر اینکه خودش ورزشکار بوده بیش از ۸ سال تصدی فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته است. دنیا مالی جدیت و تجربه بسیاری در کار ورزش دارد.

ورزش می‌تواند یاری‌گر حوزهٔ سلامت باشد/ تقویت سیاست‌های تشویقی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری جزء برنامه‌هایم است

احمد دنیامالی به عنوان آخرین وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به دفاع از برنامه های خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در برنامه من تقویت سیاست‌های تشویقی در جهت ازدواج جوانان و فرزندآوری در نظر گرفته شده است.
 
او ادامه داد:  ورزش می‌تواند به‌عنوان یکی از عناصر قدرت نرم، یاری‌گرِ کشور در حوزهٔ دیپلماسی باشد. من با تکیه بر تجربه‌های چندین‌ساله‌ام مصمم به فعال‌کردن این ظرفیت‌ها هستم.مواجههٔ منفعلانهٔ سازمان‌های بین‌المللیِ ورزشی با رژیم منحوس صهیونیستی نشان‌دهندهٔ سیاست دوگانهٔ آن‌هاست.

دنیامالی تاکید کرد: برنامه تدوین شده با توجه به منویات، رهنمود‌ها و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، سیاست و برنامه‌های ریاست محترم جمهوری بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه هفتم پیشرفت، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات شورا‌های عالی ورزش و تربیت بدنی و شورای عالی جوانان و نوجوانان و سایر قوانین مرتبط با حوزه جوانان و ورزش تهیه شده است.

وظیفه وزارت ورزش ایجاد امید در جوانان است

وزیر پیشنهادی ورزش ادامه داد: توفیق این انقلاب مرهون اعتماد امام راحل به جوانان بود و من معتقدم توفیق کشور در جنگ تحمیلی هم مرهون، اعتماد به نظام به فرماندهان جوان بود که با ایمان و همت مثال زدنی خودشان ناممکن‌ها را ممکن ساختند.

وی گفت: اعتقاد راسخ بنده است و بر این باورم که وزارت ورزش و جوانان، با عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان، مسئول ایجاد در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همان هماهنگی و ایجاد، هم‌افزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

دنیامالی اظهار کرد: خانواده رکن اصلی جامعه و جوان ایرانی محور اصلی آن محسوب می‌شود. با توجه به تغییر نسل‌ها باید بپذیریم که نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاورد‌های و مقصد‌های جدید رسید.

 
محمد باقر قالیباف در پایان جلسه نوبت صبح مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جلسه بعدی راس ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود.
 
قرار است پزشکیان برای آخرین دفاع خود از وزرای پیشنهادی‌اش در صحن علنی مجلس حضور یابد و بعد از آن رای‌گیری برای اعلام نتیجه نهایی کابینه دولت چهاردهم انجام شود.
 
خبرنگاران: فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی، محمد امیرحسینی و محمدحسین نیک خوی متین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Germany
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
خواهشمندیم به اوضاع اختلاس و سو مدیریت دانشگاه علوم پزشکی قزوین رسیدگی شود
جمعی از پرسنل زحمتکش روستایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
اینا با این وضع که رفتن اون بالا ، چطور میتونن آدم درست رو انتخاب کنن، نه نظمی نه چیزی، واقعا کسی نیست تذکر بده به اینا ، حیف پولی که اینا میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
صنعت خودرو از ریشه خرابه و علی آبادی خراب نکرده. بعدش تو دولت روحانی توافق پاریس اجرا شده بود که باعث مشکلات برق شد
آخرین اخبار