کارشناس فوتبال درباره همگروه‌های سپاهان و تراکتور در لیگ سطح دوم آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

رضا پرکاس کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه  کدامیک از تیم‌های تراکتور و سپاهان قرعه آسان تری در لیگ سطح دوم آسیا نصیبشان شده است و به مرحله بعدی صعود می‌کنند، گفت: گروه بندی که شده،   فرمت قدیمی هست و در گروه‌های ۴ تیمه بازی رفت و برگشت انجام می‌دهند. در برآورد اولیه گروه سپاهان از تراکتور سخت‌تر است. هر چند که مثلا ۲ تیم تاجیکستانی در گروه سپاهان هستند. تیم استقلال تاجیکستان از نظر قدرت تیمی قوی‌تر از تیم همنامش است.

او افزود: تیم‌های سپاهان و تراکتور از لحاظ قدرت اصولا باید از گروهشان صعود کنند، چون اگر در این وضعیت صعود نکنند  باید بگوییم وای به حال فوتبال داخلی ایران. حریفان این ۲ تیم مشکل ساز نیستند. شاید تیم‌های موهن باگان هند  و یا الوحدات اردن ناشناس و ناشناخته باشند. اما اردن نشان داده که در این چند ساله به خصوص در جام ملت‌های آسیا با بازی‌هایی که کردند نشان دادند که خیلی خوب رشد کردند   و خودشان را آماده می‌کنند که به جام جهانی راه پیدا کنند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: اردنی‌ها  یک بار تا مرحله پلی آف هم آمدند که نتیجه را به یک تیم آمریکای شمالی واگذار کردند و نتواستند به جام جهانی صعود کنند. شارجه امارات خوب نشان داده و بازیکنان خوبی را جذب کرده است. استقلال تاجیکستان اسکلت اصلی تیم ملی تاجیکستان است و بازیکنان ملی پوشش چندین سال با هم بازی کردند. خارجی‌های بدی نگرفتند، اما اصلا قبال قیاس با خارجی‌های قطری، اماراتی و عربستانی نیستند. حتی خارجی‌های تیم‌های ایرانی هم از خارجی‌های تاجیکستانی قوی‌تر هستند.

پرکاس بیان کرد:  الوحدات اردن هم شاکله اش از تیم ملی اردن هست، اما سپاهان این قدرت را دارد و اصولا باید از این گروه بالا بیاید. اگر زمین سپاهان خودش پاشنه آشیل این تیم  نباشد. درباره تراکتور هم می‌توانم بگویم الوکره که حریف شناخته شده است و روشن تاجیکستان  تیمی هست که سرمایه گذاری خوبی کرده وبازیکنان خوب داخلی گرفته، اما خارجی هایش در سطحی نیستند که بگوییم که مثلا برای بازیکنان تراکتور مشکل ساز شوند. تراکتور امسال ۵، ۶ ملی پوش دارد و خارجی‌های خوبی جذب کرده است و نفرات خوبی را برای امسال به کار گرفته است.

او در پایان گفت: تیم تراکتور هم مثل سپاهان اصولا باید از گروهش بالا برود و خودشان را آماده کنند تا در دوره‌های بعد به مرحله نهایی برسند و بعد از آن تیم‌های شرقی اضافه می‌شوند و حریفان سختی نسبت به تیم‌هایی هستند که در لیگ سطح دوم آسیا هستند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار