مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال بارش های مونسونی در استان تا پایان هفته خبر داد.

کرمی افزود: براساس رصد نقشه های هواشناسی تا پایان هفته شاهد رگبار ، رعد و برق و وزش بادهای شدید در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این بارش ها معروف به بارش های مونسونی هند هستند که درتابستان رخ می دهند وماهیت آن معمولا بصورت رگباری شدید ونقطه ای است.

کرمی توصیه کرد از هرگونه تردد درحاشیه رودخانه ها و فعالیت کوهنوردی خودداری شود و کشاورزان و بخش شیلات نیز تمهیدات لازم را برای مقابله با این بارش ها مد نظرداشته باشند.

وی عنوان کرد: باتوجه به ماهیت این گونه بارش های مونسونی درصورت هرگونه تغییر در رنگ هشدارها اطلاع رسانی خواهد شد.

کرمی همچنین ازکاهش دمای هوا در سطح استان خبرداد و اضافه کرد: هرچند شاهد کاهش دمای هوا هستیم اما این احساس گرما ایجاد شده برای شهروندان ناشی ازشرجی و رطوبت ایجاد شده در استان است.

مدیرکل ستاد بحران استان هم با اشاره به اینکه ستاد بحران ودستگاهای خدمات رسان از آمادگی کامل برای مقابله با بارش وسیل های مونسونی برخوردارند افزود: براساس تجرببات گذشته در سیل مونسونی سال ۱۴۰۱ و همچنین با برگزاری جلسات توجیهی دستگاهای خدمات رسان ، توانایی مقابله با هرگونه حادثه ناشی از بارش های مونسونی راداریم.

نیکروز افزود: عشایر از جمله گروهایی هستند که درمعرض سیلاب و روان آب های ناگهانی مونسونی قراردارند که لازم است از اتراق در مسیر سیلاب ها خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.