مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تجهیز برج‌های کنترل بنادر این استان به آنتن‌های ۷ دسی‌بل، محدوده پوشش رادیویی آب‌های استان بوشهر از ۲۰ به ۳۰ مایل دریایی (معادل ۵۵ کیلومتر) افزایش پیدا کرد.

محمد شکیبی‌نسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نصب آنتن‌های جدید، توان عملیاتی شناور‌های خدماتی و به‌ویژه شناور‌های ناجی نیز ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: در این حوزه همچنین نسبت به به‌روزرسانی بی‌سیم‌های برج کنترل ۱۱ بندر تجاری استان بوشهر به قابلیت‌های ساحلی و دریایی DSC (شرایط اضطرار) اقدام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در بی‌سیم‌های با قابلیت DSC این مزیت وجود دارد تا شناور‌ها در صورت مواجهه با شرایط غرق شدن، با فشردن تنها یک دکمه، برج کنترل را از موقعیت و شرایط خود آگاه سازند.

شکیبی‌نسب افزود: امید است با اقدامات انجام‌شده، شاهد تحولات چشمگیر کمی و کیفی در خدمات شناور‌های ناجی این اداره کل باشیم.

وی یادآور شد: در استان بوشهر اکنون ۹ ایستگاه کنترل مخابرات دریایی و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی فعال است که دریانوردان در صورت مواجهه با اضطرار دریایی می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۵۵۰ از خدمات مراکز یادشده برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.