مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی از اعمال محدودیت خبر داد.

سخنگو و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی از اعمال محدودیت برق برای چاه‌های پر مصرف و بد مصرف در استان کرمان خبر داد.

سینا روزبهانی  با اشاره به این که در بند ب ۲ ماده ۳۹ قانون برنامه هفتم توسعه به مدیریت یکپارچه آب و برق تاکید شده است، گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای نظارت و کنترل برداشت آب استفاده از ظرفیت‌های بخش برق به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب در این بخش می‌باشد و استفاده از ظرفیت‌های بخش برق در مدیریت برداشت آب کشاورزی، علاوه بر امکان نظارت بر برداشت آب و کمک به اصلاح الگوی کشت، می‌تواند به شرکت‌های توزیع برق نیز برای کنترل میزان مصرف برق کشاورزی که به صورت یارانه‌ای به کشاورزان اختصاص یافته است، کمک نماید.

 روزبهانی افزود: بر مبنای مصرف برق چاه‌های کشاورزی، چاه‌های پر مصرف و بد مصرف مشخص گردیده و در صورت وجود اضافه برداشت آب، با اعمال محدودیت مواجه می‌شوند. 

در این زمینه سبحان شفیعی زاده مسئول رصد و پایش اجرای شیوه نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان داشت: مدیریت توامان آب و برق یکی از ایده‌های کارآمد، به روز و فنی در مدیریت منابع آب می‌باشد و با توجه به فرابخشی بودن موضوع آب می‌تواند به پیشبرد سریع‌تر اهداف برنامه سازگاری با کم آبی کند.

وی گفت: بر اساس شیوه‌نامه وزیر محترم نیرو که در سال گذشته در راستای اجرای مصوبات هیئت محترم وزیران و قانون توزیع عادلانه آب با هدف مدیریت توامان برداشت آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی ابلاغ شده، برای هر چاه یک سهمیه قراردادی انرژی برق ماهانه بر اساس اطلاعات پروانه کشاورزی محاسبه گردیده است.

شفیعی زاده تصریح کرد: با توجه به ساعت کارکرد مجاز چاه کشاورزی در هر ماه و قدرت قراردادی ذکر شده در پروانه بهره‌برداری، سهمیه مجاز انرژی ماهانه برای هر چاه محاسبه می‌شود و در صورت تجهیز چاه به کنتور هوشمند حجمی آب، مبنای محاسبات حجم اندازه‌گیری شده کنتور آب خواهد بود. 

وی افزود: در صورتی که مشترک نسبت به سهمیه قراردادی انرژی، مازاد مصرف برق داشته باشد، پس از اخطار به مشترک و در صورت مشاهده اضافه برداشت آب نسبت به حجم مجاز مشخص شده در پروانه با اعمال محدودیت برق مواجه خواهد شد.

برچسب ها: مصرف آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار