مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق قم گفت: میانگین مصرف برق در استان قم حدود هزار مگاوات در روز است و بیشترین میزان مصرف برق امسال در استان قم هزار و ۲۴ مگاوات بوده است.

طاهری،مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق قم با بیان اینکه قمی‌ها ۹ درصد بیشتر از سال گذشته برق مصرف کردند ،گفت: میانگین مصرف برق در استان قم حدود هزار مگاوات در روز است و بیشترین میزان و عدد ثبت شده مصرف برق امسال در استان قم ۱۰۲۴ مگاوات بوده است.

وی الگوی مصرف برق در فصل اوج مصرف ۶۰۰ کیلووات و در بقیه فصول ۲۰۰ کیلووات است، گفت: علاوه بر هزار مگاوات ۱۳۰ مگاوات با همکاری و مدیریت بار توسط بخش‌های کشاورزی و صنعت و ادارات تامین شده است.

 طاهری با بیان اینکه در بخش کشاورزی و با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی روزانه ۵ ساعت برق چاه‌های کشاورزی قطع شده است گفت: در بخش صنعت نیز دو روز در هفته ۷ صبح تا ساعت ۲۳ قطعی برق داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه ادارات دولتی مکلف به کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری بودند.

مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق با بیان اینکه در حوزه مصارف خانگی طی هفته‌های گذشته خاموشی‌های اعمال شده که در راستای حفظ پایداری شبکه و به منظور حفظ افت ولتاژ و افت فرکانس انجام شد گفت: علاوه بر نیرو‌های اداری شرکت توزیع برق بیش از ۴۰۰ نفر برای تسریع در رفع خاموشی‌ها در بخش‌های توسعه، معابر و مشترکین مشغول به فعالیت بودند.

وی افزود: در این مدت روزانه بیش از ۲هزار تلفن به مرکز فوریت‌های برق و شماره ۱۲۱ شده و بیش از ۱۰ هزار تماس از طریق پیام گویا پاسخ داده شده است که بیشتر این موارد مربوط به حوادث خاموشی و فشار که بوده که عمده این خاموشی‌ها در مناطق آلوده به برق غیر مجاز است. 

۶۳۰ هزار مشترک زیر مجموعه شرکت توزیع برق استان قم هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار