رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: حدود ۵۰۰ دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش قزوین می‌شوند.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین از جذب ۵۰۰ دانشجو معلم در آموزش و پرورش قزوین خبر داد و گفت: دانشجو معلم‌های جذب شده به تفکیک شامل ۳۰۰ دانشجوی پسر و ۲۰۰ دانشجوی دختر در رشته‌های دبیری و علوم تربیتی در دانشگاه به تحصیل خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با رویکرد ماموریت محوری وظیفه تامین معلم برای سیستم آموزش و پرورش را دارد، ادامه داد: از بین دانشجو معلمان جذب شده ۱۳۰ دانشجو معلم در رشته آموزگاری و ۳۰۰ نفر نیز در بخش دبیری رشته‌های ادبیات، امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره برای تدریس به نیرو‌های سازمان آموزش و پرورش استان اضافه خواهند شد.

مشهدی ادامه داد: دانشجو معلمان در بخش ابتدایی درس‌های خود را یا در روز‌های پایان هفته و یا به صورت مجازی پیگیری می‌کنند و دبیران نیز می‌توانند چهار روز در آموزش و پرورش و ۲ روز هم در دانشگاه به تحصیل بپردازند.

این مسوول بیان کرد: جمعیت دانشجویی دانشگاه نیز بعد از دوره‌هایی که جذب این دانشگاه کمتر بود به اوضاع خوبی رسیده و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول به تحصیل هستند و این آمادگی را دارد تا ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجو بیشتر کند.

مشهدی ضمن اشاره به پرداخت حق التدریس دانشجو معلمان خاطرنشان کرد: حق التدریس دانشجومعلمانی که سال گذشته مشغول به تدریس شدند پرداخت شده و امسال نیز بر اساس توافق نامه‌ای که با وزارت خانه آموزش و پرورش صورت گرفته، این پرداخت‌ها منظم‌تر خواهد شد و دانشجو معلمان به صورت ماهانه این حق و التدریس را دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین یادآور شد: تدریس در مدارس توسط دانشجو معلمان هم به افزایش نیروی آموزش و پرورش کمک می‌کند و هم تجربه کارآموزی موثری برای این دانشجویان در پی خواهد داشت که امیدواریم شاهد وضعیت بهتری در تدریس مدارس باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.