ارتش پاکستان امروز اعلام کرد: این کشور پرتاب آموزشی موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۲» با برد ۲ هزار کیلومتر را با موفقیت انجام داد. گفته می‌شود این موشک از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار است.

به نقل از روابط عمومی ارتش پاکستان، پرتاب شاهین-۲ با هدف آزمایش طراحی دوباره از لحاظ فنی و قابلیت حمل سلاح صورت گرفت. ناظران نظامی نزدیک به برنامه‌های تسلیحاتی پاکستان پیش‌تر گفتند که این سری موشک‌های شاهین مجهز به حمل کلاهک هسته‌ای است.

در این بیانیه آمده است: موشک بالستیک شاهین-۲ با دقت بالای هدف‌گیری، نقطه تعیین شده را منهدم کرد.

پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود، هند عقب نماند.

با وجود تلاش‌های دوجانبه و بین‌المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت‌های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلافات شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلافات کهنه که از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار