پوردهقان گفت: بعضی از استاندارانی که در بعضی از استان‌ها منصوب شدند یا طی سالیان گذشته در این سمت‌ها بودند، افرادی بودند که با نردبان های سیاسی بالا آمدند.

مصطفی پوردهقان نماینده اردکان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کشور گفت: دولت وفاق ملی در حرف و عمل تشکیل شد، دکتر پزشکیان که به خاطر پاکدستی و صداقتش در شهر‌ها و روستاهمون برای او تبلیغ کردیم که بتواند مدیر ارشد کشورمان بشود. ما با صراحت به کابینه ایشان هم نقد‌هایی وارد کردیم.

وی افزود: اما سردار اسکندر مومنی که مردم ایشان را به عنوان فردی پاکدشت و منظم می‌شناسند می‌بینند که به عنوان وزیر کشور معرفی شده است. من در حوزه وزارت کشور در سمت‌های مختلف خدمت کرده ام و به عنوان عضوی از این خانواده مسائلی را درباره شرایط موجود به عنوان هدیه به برادر عزیزمان آقای مومنی هدیه می‌دهم تا زمانی که با رای بالا به وزارت رسیدند این‌ها را یادشان باشد.

پوردهقان افزود: اولین خواسته ما در بدنه وزارت کشور این است که کارکنان و با سوادی در این بدنه وجود دارد و به واسطه آن که دولت‌های مختلف ان‌ها را ذبح سیاسی کردند در گوشه‌هایی در این وزرات خانه حذف شدند و از شما که فردی معتدل و آگاه به مسائل هستید انتظار داریم که انشالله این مورد را مدنظر داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

وی ادامه داد: آقای مومنی عزیز امروز برخی از استانداران در استان‌ها افرادی بودند که با نردبان‌های سیاسی به بالا آمدند. چنان سرمایه‌های اجتماعی ما از بین رفته که مردم گله‌مند هستند و از آقای پزشکیان و شما انتظار داریم فردی در راس استان‌ها باشد که سواد داشته باشد.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی خواهش داریم مسائل و تنش‌ها و ناهنجاری‌های حوزه اجتماعهی را با ابزار امنیتی حل می‌کرد شما اجازه این مدل رفتار را ندهید.

وی گفت: حوزه معیشتی افراد در وزارت کشور در شان افراد در این حوزه درست نیست، در وزارت بهداشت هم اینگونه است و همکاران ما گله‌مند هستند و همچنین کارکنان در حوزه اموزش و پرورش.

پوردهقان افزود: سردار مومنی عزیز استادارانی که قرار است انتخابی شوند باید دانش اقتصادی داشته باشند، استانداری نیاید که فهم معیشتی نداشته باشد. آقای مومنی به امید خدا شما با کارنامه خوبی که دارید، نمایندگان مجلس به عنوان همکران و مشاوران شما در انتصابات و مسائل هستند باشند و ما آماده همکاری با دولت آقای پزشکیان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار