معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از الحاق سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۵ شهر تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

سید مهدی میری گفت: از وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی زمین، اخذ استعلام‌های لازم و بررسی پیشنهاد‌های مربوط به زمین در کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

وی تاکید کرد: در این راستا برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهر‌های ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد بطوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزو اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات انجام شده این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های پیشرو کشور بشمار می‌رود و تمامی پرونده‌های این بخش در مراجع قانونی به تصویب رسیده است.

میری خاطرنشان کرد: همچنین با الحاقات انجام شده سهمیه استان در تامین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بصورت ضمنی پوشش داده می‌شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به ترتیب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر است.

برچسب ها: مسکن ، زمین ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار