معاون آموزش و پرورش قزوین گفت: امکانات و فضا‌های ورزشی هزار مدرسه استان با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد ریال تجهیز می‌شود. 

صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تجهیز امکانات ورزشی مدارس در قالب طرح مهر و در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌شود تا به واسطه فراهم شدن امکانات تفریحی و ورزشی برای دانش آموزان مهر پرشوری را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده توانستیم بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز امکانات ورزشی مدارس از منابع ملی و استانیجذب کنیم و تاکنون هفت هزار نوع توپ ورزشی، ۱۰۰ میز تنیس و تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های تربیت بدنی تهیه و توزیع شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به این که برای توسعه فضا‌های ورزشی مدارس دخترانه نگاه ویژه ایلحاظ شده است، بیان کرد: سال گذشته در چند مدرسه دخترانه استان اقدام به احداث چمن مصنوعی کردیم ولی از آنجایی که دختران استقبال زیادی به ورزش فوتبال نداشتند رویکرد خود را در خصوص توسعه امکانات ورزشی مدارس دخترانه تغییر دادیم.

یاوری بیان کرد: در همین راستا در سال گذشته در پنج مدرسه دخترانه استان زمین‌های کفپوش رو باز احداث کردیم که مورد توجه و استقبال دختران قرار گرفت، بنابراین در نظر داریم تا توسعه اماکن ورزشی مدارس دخترانه را با این محوریت انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح شهید خرازی توسط آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: در قالب طرح شهید خرازی مادران و دختران قزوینی می‌توانند پایان هر هفته از امکانات ورزشی مدارس به صورت رایگان استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در نظر داریم تا در سال تحصیلی جدید انجام دهیم، ایجاد کانون‌های درون مدرسه‌ای است که در قالب آن معلمان ورزش در زمان اوقات فراغت می‌توانند کلاس‌ها و دوره‌های ورزشی را با هزینه یک دهم مراکز خصوصی برای دانش آموزان برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.