جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ترافیک در مسیر‌های ورودی و خروجی این استان سنگین است و تردد در برخی از ساعات به کندی صورت می‌گیرد.

سرهنگ ارسلان سرمدی بیان کرد: اکنون موج اول بازگشت‌ها آغاز شده و مسیر‌های ورودی به همدان از سمت کرمانشاه بار سنگین ترافیک را شاهد هستم.

وی اضافه کرد: البته برخی از زائران که علاقه‌مند به حضور در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی هستند به تازگی سفر زیارتی خود را آغاز کرده و مسیر‌های رفت از همدان به سمت مرز نیز شلوغ و پرترافیک است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ساعت اوج ترافیک ۱۹ تا ۲ بامداد است، افزود: بیشترین میزان تردد مربوط به سه راهی شهرستان بهار به سمت کرمانشاه، آزادراه ساوه - همدان و جاده آورزمان- نهاوند - فیروزان است که زائران ساکن در استان‌های جنوبی از مسیر نهاوند به سمت مرز عزیمت می‌کنند.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: حدود ۱۱ میلیون تردد از ۱۶ مرداد آغاز طرح اربعین حسینی تا پایان روز گذشته از جاده‌های این استان صورت گرفته است و روزانه ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو به همدان وارد و سپس خارج می‌شود.

وی گفت: با توجه به شلوغ بودن مسیر و فراهم نبودن امکان تردد با سرعت غیر مجاز میزان سوانح ناشی از سرعت رو به کاهش است در مقابل سوانح واژگونی به علت بی توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب، رو به افزایش است.

سرهنگ سرمدی با بیان اینکه سه زائر امام حسین (ع) در سه فقره سانحه جاده‌ای استان همدان جان خود را از دست دادند اظهار داشت: واژگونی سواری ۴۰۵ در ابتدای گردنه اسدآباد نزدیکی روستای تاج آباد که در حال عزیمت به سمت کربلا بود، موجب مرگ یک خانم سرنشین این وسیله نقلیه شد.

وی اضافه کرد: همچنین در کمربندی اسدآباد یک دستگاه سواری ساینا که سرنشینان آن در حال بازگشت از سفر زیارتی اربعین بودند واژگون شد که در این سانحه هم کودک ۱۱ ساله فوت کرد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: سرنشینان سواری پژو ۲۰۶ در حال بازگشت از پیاده روی اربعین حسینی بودند که بر اثر واژگونی خودرو یک نفر جان باخت.

سرهنگ سرمدی با بیان اینکه ۵۵ درصد سوانح جاده‌ای همدان واژگونی است اضافه کرد: خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی طولانی مدت، عجله برای رسیدن به مقصد، آشنا نبودن رانندگان به مسیر‌های همدان به ویژه شب هنگام از عوامل بروز سوانح رانندگی در این استان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.