اداره کل هواشناسی هرمزگان با توجه به ادامه ناپایداری جوی و دریایی ناشی از فعالیت سامانه مونسونی در استان، هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی اعلام کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از صبح امروز تا اوخر روز جمعه دوم شهریور در ساعت‌های صبح، رگبار پراکنده باران در برخی نقاط مرکزی و تنگه هرمز، بعد از ظهر و شب نیز در ارتفاعات استان رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی تگرگ پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: همچنین در محدوده‌ی تنگه هرمز تند باد لحظه‌ای همراه با گردوخاک‌های موقتی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بشاگرد، حاجی آباد، بستک، رودان، میناب، پارسیان، بندرخمیر و بندرلنگه، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیرها، وجود دارد.

حمزه نژاد افزود: مردم از رفتن به بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام بویژه در ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: در این مدت سرعت باد جنوب شرقی صبح تا ظهر در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس به حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

حمزه نژاد توصیه کرد: شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.