مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت:۲۰ کلانشهر در دومین نمایشگاه ملی «فن نما» شرکت می‌کنند.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در نشست تخصصی دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری (فن‌نما)  در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مدیران ارشد ۲۰ کلانشهر در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن نما» حضور خواهند داشت.

 سعید فردانی افزود: همانطور که شورای شهر، شورای شهرداری نیست، شهر هوشمند نیز زمانی موفق به کسب این عنوان می‌شود که شهر، هوشمند شود و لازمه این امر به لحاظ فرهنگ‌سازی، همراهی جامعه است.

وی با بیان اینکه در فضای صنعتی و فناوری چالش و کمبود داریم، خاطرنشان کرد: در دومین نمایشگاه فن نما هدف گذاری کردیم که نیازهای فناورانه را در راستای شهر هوشمند داشته باشیم که این مهم می‌تواند بازاری به وسعت ۲۰ کلانشهر و یک هزار شهر را رقم بزند.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مدیران ارشد و رؤسای سازمان فاوای ۲۰ کلانشهر کشور برای شرکت در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری مهر ماه امسال در اصفهان حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست تخصصی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان ظرفیت بسیار ویژه‌ای در حوزه فناوری و نوآوری دارد اما با وجود این، جای عرضه و تقاضای فناوری در این شهر خالی بود.

سعید ابراهیمی، ارزش‌آفرینی برای ایده‌های فناورانه، به هم رسانی عناصر اکوسیستمی و امیدآفرینی بین بخش‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های فن نما برشمرد و گفت: هدف نمایشگاه نیست بلکه دنبال ایجاد زمینه شبکه ارتباطی هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: به فضایی نیاز داریم که تمام بازیگران زیست بوم یعنی بخش متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری حضور داشته باشند.

وی ابراز داشت: امسال پنج هزار میلیارد تومان نیاز فناوران را احصا می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان این هفته ۸۰ میلیارد تومان فراخوان نیاز فناورانه اعلام خواهد کرد و موضوع قراردادها در نمایشگاه به نتیجه خواهد رسید.

ابراهیمی اضافه کرد: هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد کنیم؛ همچنین از ۳۰ صندوق تأمین مالی در تهران برای حضور در این دوره نمایشگاه فن‌نما دعوت کردیم.

به گفته وی، برگزاری ۱۸۰ رویداد و نشست و پنل در دومین دوره نمایشگاه ملی فن نما پیش بینی شده است.

 وحید فولادگر رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار داشت: یکی از اقدامات اتاق اصفهان در حمایت از فناوری، تشکیل این کمیسیون بود زیرا معتقد هستیم لازمه رشد اقتصادی توجه به حوزه فناوری و دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق اصفهان پنج کمیته تخصصی فعال دارد، ابراز داشت: تمرکز این کمیسیون حمایت از ایجاد نمایشگاه‌ها در حوزه فناوری، شرکت در آنها و الزام فعالان اقتصادی برای حضور و مشارکت در این رویدادهاست.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اساس کار نمایشگاه فن نما، حضور دانش بنیان‌ها و همرسانی آنها بین فعالان اقتصادی متقاضی فناوری است که در شرایط تحریم نیازهای خود را در داخل تأمین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.