مسئول موکب‌های مرز ریمدان گفت: اسکان در مرز ریمدان به‌صورت موقتی است و حدود ۲ هزار نفر اسکان موقت در مرز ریمدان داشته‌ایم و همچنین تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد ایران شده‌اند.

 باقر میرشکار در خصوص آمار زائرین پاکستانی و ورود از طریق مرز ریمدان بیان کرد: تعداد کل زائرین در مدت این چند روزی که ایام اربعین شروع شده تا شنبه ۲۷ مردادماه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.
 
 وی افزود: نکته مهم این است که اسکان ما به‌صورت موقت است و اغلب کسانی که آخر شب وارد مرز می‌شوند در موکب‌های این مرز اسکان پیدا می‌کنند که حدوداً ۲ هزار نفر در این مکان اسکان داده شدند.
 
 مسئول موکب مرز ریمدان در خصوص تعداد توزیع وعده‌های غذایی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: در این مدت چند روز که از ورود زائرین پاکستانی می‌گذرد حدود ۸ هزار و ۵۲۰ ظرف صبحانه و ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر ناهار و ۵ هزار و ۴۰۰ ظرف غذا هم شام در بین آنها توزیع شده است.
 
 وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار و ۵۰۰ میان‌وعده و یک هزار پرس نان و نزدیک به ۱۹ هزار نوشیدنی به‌جز آب‌معدنی نیز در این مدت در بین زائران توزیع شده، ۲۴ هزار آب‌معدنی نیز علاوه بر نوشیدنی‌ها دیگر توزیع شده است.
 
 میرشکار عنوان کرد: بیش از ۱۵ موکب در مرز ریمدان به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌دهند که بخش زیادی از مواکب را برادران اهل‌سنت مدیریت می‌کنند که خود موجب اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان است.
 
 این مقام مسئول اظهار کرد: تنها مشکلی که در این مکان وجود دارد و آن هم مربوط به کشور ما نمی‌شود؛ بلاتکلیفی زوار در پشت مرز‌های ایران و در خاک پاکستان است و همچنین گاهی آمار درست از ورود زوار به ما روزانه نمی‌رسد و این ممکن است که یک روز به ما گفته شود که ۲ هزار زوار داریم درحالی‌که تنها یک هزار وارد خاک ایران می‌شوند و یا برعکس روزی پیش می‌آید که آمار ورودی را کم می‌دهند؛ ولی بیشتر وارد می‌شوند؛ این کارشکنی‌ها در داخل خاک پاکستان ایجاد می‌شود.
 
 وی افزود: خوشبختانه امسال مشکل حمل‌ونقل زوار حل شده و مشکلات سال گذشته وجود ندارد و زائرین با اتوبوس‌های کشور پاکستان وارد کشور ما می‌شوند و تا مرز چذابه می‌روند.
 
 میرشکار اذعان کرد: مشکل دیگر این است که آن تعداد از زوار که باید به کشور وارد شوند به‌خاطر معطل شدن در مرز‌های پاکستان منتظر ماندند و این کلافگی و اذیتی زوار در خاک پاکستان برای آنها ایجاد شده است.
 
 مسئول موکب مرز ریمدان خاطرنشان کرد: در مرز ریمدان با مدیریت خوب روند خدمت‌رسانی، اسکان و پذیرایی از زوار به نحو احسنت انجام می‌گیرد و الحمدلله اتفاق ناگواری در این مکان ایجاد نشده و تعدادی از این زائران بعد از ورود به مرز ریمدان یا به سمت چابهار و نیک‌شهر و یا از مسیر ایرانشهر و کرمان ادامه مسیر به‌طرف مرز عراق می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار