یکی از رهبران ارشد جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش خواهان تضمین برای توقف جنگ نیست بلکه خواهان برقراری دائمی آتش‌بس است.

 رسانه‌های فلسطین گزارش دادند، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس گفت که دولت آمریکا فشار لازم را بر رژیم اشغالگر اعمال نکرد.

حمدان گفت: سرسختی رژیم صهیونیستی، مقاومت را به سمت تشدید حملات سوق می‌دهد. ما خواهان تضمین برای توقف جنگ نیستیم بلکه از برقراری دائمی آتش‌بس سخن می‌گوییم.

کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این دور از مذاکرات در شهر دوحه را اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشور‌های قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

درحالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به طرح مورد توافق تاکید دارد. با این حال، قرار است دور درگیری از مذاکرات هفته آینده در قاهره برگزار شود.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

برچسب ها: حماس ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار