دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

در حالی مقامات صهیونیست به دنبال گسترش شهرک سازی‌های در کرانه باختری هستند که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و راهکار دو دولت، دولت آتی فلسطین باید در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس شرقی ایجاد شود و اقدامات تل آویو عملا باعث از بین رفتن راهکار دو دولت می‌شود. 

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) گسترش شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین المللی خواند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است: ما درباره اقدامات در اخیر اسراییل در گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری هشدار می‌دهیم. این موارد به طور آشکار در ناقض قوانین بین المللی به ویژه دستور دادگاه بین المللی دادگستری در ماه ژوئیه است. 

این بیانیه می‌افزاید: شهرک سازی‌های غیرقانونی، و خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری ریشه اصلی نقض حقوق بشر در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی است. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از اقدامات تل آویو، تاکید دارد: دستور جدید کابینه نتانیاهو برای ساخت و ساز شهرک‌های جدید در غرب بیت الحم به طور جدی زندگی، امنیت، و رفت و آمد فلسطینیان در ۵ روستای همجوار را تحت الشعاع قرار داده است. این مسئله تهدیدی جدی علیه تشکیل کشور مستقل فلسطین است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار