تفاهم نامه خرید برنج مازندران و سازمان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران امروز به امضا رسید.

یوسف نوری استاندار مازندران گفت: تفاهم نامه خرید برنج بین سازمان فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا و استانداری مازندران با موضوع امنیت غذایی و بحث خرید برنج و زنجیره تامین برنج در ۹ ماده امروز دوشنبه ۲۹ مرداد به امضا رسید.

او افزود: قرار بر این است که سازمان اتکا با استفاده از ظرفیت‌های بالادستی پایانه‌هایی شامل ۱۱۰۰ فروشگاه در کشور این امکان را فراهم کند که حمایتی را از کشاورزان مازندرانی صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه زنجیره مناسبی در حوزه تامین امنیت غذایی صورت می‌گیرد، گفت: در این تفاهم نامه منافع مصرف کننده و تولیدکننده دیده شده است.

خرید برنج مازندران شفاف می‌شود

نوری با بیان اینکه این تفاهم نامه در دوره‌های بعدی گسترش می‌یابد و از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا برای حمایت از برنج کشاورزان مازندرانی استفاده می‌شود، گفت: با کمک دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، کشاورزان تولیدات خود را به این مجموعه و از این طریق به فروش برسانند تا ضمن به حداقل رساندن واسطه ها، سکو‌های تامین مالی نیز در این بخش تقویت شوند.

او افزود: تلاش می‌کنیم از طریق سکو‌های مالی شفاف از جمله همکاری بانک کشاورزی، شفافیت مالی ایجاد و ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولیدکننده رخ دهد.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد بخش مهمی از برنج کشت شده مازندران در سالجاری در این فروشگاه‌ها در سال نخست خرید و عرضه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار