مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت تیم‌های نظارت دامپزشکی استان بر فعالیت آشپزخانه‌های مواکب و پخش نذورات و مراکز پخش فرآورده‌های خام دامی تشدید شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تشکیل ۳۱ گروه دامپزشکی سیار در استان از ابتدای ماه محرم انجام شده و در ماه صفر نیز این تیم‌ها با ۶۰ نفر نیرو فعال هستند.

وی اضافه کرد: به مناسبت ایام ماه محرم و صفر طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر فرآورد‌های خام دامی در آذربایجان‌غربی با حضور گروه‌های دامپزشکی در حال اجرا است و این روند همچنان استمرار دارد.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه پخش نذورات در موکب‌های استان، روزانه به صورت موردی بازرسی می‌شود، افزود: این طرح با هدف تامین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و صیانت از سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی و نیز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: انجام اقدامات بهداشتی و ذبح شرعی دام‌های قربانی در ایام اربعین حسینی با توجه به نقش موثر دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها و ارتقا سطح بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی زائران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از دیگر اهداف این طرح است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های میزبان زائران اربعین حسینی است، مرز بازرگان در منطقه آزاد ماکو و تمرچین در پیرانشهر به عنوان مرز‌هایی فعال در تردد زائران اربعین هستند.

مسافران و زائران منطقه قفقاز از مرز بازرگان در شمال کشور وارد استان شده و بعد از طی مسیر از مرزتمرچین در غرب آذربایجان‌غربی از استان و کشور خارج و عازم کشور عراق می‌شوند. در طول مسیر موکب‌های مردمی از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.