مرکز پویانمایی صبا به دنبال تولید برنامه‌های ماندگار و فاخر این بار حکمت‌های نهج البلاغه را برای تولید محتوا برگزیده است.

تناور تهیه کننده مجموعه پویانمایی «درسی از اندیشه علوی» گفت: در این فصل از این پویانمایی سعی کردیم تا حکمت‌های نهج البلاغه را ضمن ترسیم، مصور سازیم. همچنین در فصل‌های بعدی این مجموعه از خطبه‌ها و نامه‌های امیرالمومنین (ع) نیز در تولید درسی از اندیشه علوی استفاده خواهد شد.

او افزود: بیشترین مباحثی که برای مصورسازی در این مجموعه انتخاب شده‌اند همه از حکمت‌های نهج البلاغه که آموزنده و نجات بخش هستند مورد گزینش قرار گرفته و بدان جهت که این حکمت‌ها همگی از سخنان حضرت علی علیه السلام هستند و اکثراً برای عموم قابل فهمند از این رو برای ارائه آنها به مخاطبان، نیاز به تفسیر و ساده سازی نداشتیم.

تهیه کننده «درسی از اندیشه علوی» ادامه داد: این مجموعه فاقد کاراکتر است و در آن با طراحی فضا‌های انتزاعی سعی کردیم در قالب گرافیک‌های متنوع پیام‌های مورد نظر را برای بیننده تصویرسازی کنیم.

وی با بیان اینکه این مجموعه پویانمایی برای تمام گروه‌های سنی با هر میزان از تحصیلات به تولید رسیده اظهار داشت: در مسیر ساخت این مجموعه و نیز جذب مخاطب از هیچ گونه مباحث طنازانه‌ای بهره نگرفتیم، چون پیام‌های نهج البلاغه سراسر مملو از الگو‌های فرهنگی و اخلاقی بوده و به نوبه خود راهگشای تربیتی هستند البته تلاش کردیم با بهره‌گیری از فضای موسیقایی و افکت‌های صوتی مرتبط با حال و هوای برنامه، جذابیت‌های شنیداری این مجموعه را تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: مرکز پویانمایی صبا در راستای تولید این مجموعه تاکنون حمایت‌های همه جانبه‌ای را داشته و از آنجا که تولید چنین مجموعه‌هایی را در اولویت تولیدات خود دارد از این رو به محض پیشنهاد تولید این پویانمایی از آن استقبال خوبی نمود. همچنیناین مجموعه در ۱۰۴ قسمت، تولید خود را از شش ماه گذشته آغاز کرده که برخی از بخش‌های آن آماده و تحویل مرکز پویانمایی صبا شده و قسمت‌های باقی مانده آن نیز برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما تا پایان شهریور تحویل مرکز صبا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار