دادستان کرمان گفت: دادستانی علل به‌وجودآمدن مشکلات کارخانه فریکو را از ابتدا یعنی از مرحله واگذاری اولیه بررسی و ریشه‌یابی می‌کند.

دادستان کرمان مدعی العموم در مرکز استان در جلسه ویژه چند ساعته ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و رفع موانع تولید در کرمان در خصوص بررسی مشکلات شرکت فریکو سیرجان که به‌صورت صریح، صمیمانه و شفاف برگزار شد، گفت: متأسفانه بیمه و حقوق کارکنان شرکت فریکو که روغن تولیدی اش در ایران با نام تجاری «نینا» شناخته می‌شود، در چند ماه اخیر پر داخت نشده و با کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی مواجه است. 

مهدی بخشی پس از بررسی آخرین وضعیت عملکرد تولید، درآمد و سود خالص کارخانه فریکو با انتقاد از تعلل مسئولین آن در رفع مشکل نقدینگی اظهار داشت: جای تأسف است، کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ٨٠٠ تن در روز و علی رغم اینکه برند شده و در سبد خانوار‌ها جا‌ی خود را باز کرده، اما با وجود کمک‌های بسیار نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و سرمایه ممکلت خوابیده است و هیئت مدیره آن نیز اراده‌ای برای حل مشکلات ندارند. 

مدعی العموم استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از رونق تولید، اظهار داشت: از واحد‌های تولیدی از جمله کارخانه فریکو حمایت می‌کنیم و این مهلت، آخرین فرصتی است که از سوی دادستانی مرکز استان برای کارخانه مذکور تعیین شده است و چنانچه به چرخه تولید بازگردد، مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت و در غیر اینصورت به افراد توانمندی که تمایل به خرید کارخانه دارند واگذار خواهد شد. 

سید مهدی قویدل، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز عنوان داشت: همانگونه که از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم با فعالان اقتصادی که توانایی کار ندارند و با سوء استفاده در کار تولید خلل ایجاد می‌کنند، نیز برخورد خواهیم کرد.

مجتبی قدیمی، دادستان سیرجان نیز در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت انجام تعهدات کارخانه بیان داشت: به هیئت مدیره این واحد تولیدی فرصت داده شده تا به تعهدات خود در زمینه اشتغال، حل مشکلات بیمه تأمین اجتماعی کارگران، پرداخت هزینه آب و برق کارخانه اقدام کند و تولید واحد مذکور را به حد استاندارد برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار