مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: طی یک سال گذشته ۶ هزار و ۶۲۴ مجوز مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در استان از درگاه ملی مجوز‌ها به صورت غیرحضوری و بدون کاغذ صادر شده است.

یوسف شعبانی افزود: صدور این مجوز‌ها زمینه ایجاد اشتغال مناسب به خصوص برای زنان سرپرست خانوار شده است.

وی افزود: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد رافزایش دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

شعبانی افزود: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوز‌های مرتبط انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

وی گفت: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته‌های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کار‌های خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

برچسب ها: تعاون ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.