سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: جهت ارتقا کیفی و کمی خدمات و همچنین افزایش رضایت عمومی شهروندان، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها ورود کنند.

حامد فتوحی سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در جلسه نشست شهرداران تابعه استان که با محوریت بررسی موضوعات فی‌مابین شهرداری‌ها و دستگاه‌های آبفا و آب منطقه‌ای استان، به میزبانی شهرداری الوند برگزار شد، گفت: باید از رویکرد شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر‌های سطح استان به جهت مشارکت در موضوعات گوناگون سطح کشور و استان تقدیر کرد که این همراهی نیز در سطح کشور قابل توجه و مورد تقدیر وزارت کشور بوده است.

وی افزود: محدودیت منابع در دستگاه‌ها و به تبع آن ناتوانی در حوزه عملکردی، نوعی نگاه را به شهرداری‌ها حاکم کرده است که گویی تأمین منابع صرفاً بر عهده این نهاد می‌باشد که همین رویکرد باعث بروز مشکلات بسیاری در حوزه نظارتی برای شهرداری‌ها و شخص شهرداران شده است، لذا این نوع نگاه به شهرداری‌ها مستلزم تغییر است و در صورت عدم اصلاح، مجموعه مدیریت شهری شهر‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

فتوحی تأکید کرد: دفتر امور شهری استانداری باید همراه شهرداران در رسیدگی به امور باشد و با تعامل با نهاد‌ها و دستگاه‌ها، خدمات شهرداری‌ها را به ویژه در مواردی که منافع عموم مردم را تحت شعاع قرار داده است، تسهیل کند.

سرپرست فرمانداری البرز با تأکید بر ورود مدیریت شهری به حوزه سرمایه گذاری و خدمت رسانی گفت: محدودیت در دستگاه‌های خدمت رسان واقعیتی است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد، لذا جهت ارتقا کیفی و کمی خدمات و همچنین افزایش رضایت عمومی شهروندان، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌ها در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها ورود و در این حوزه با لحاظ صلاح عمومی شهروندان عمل کنند.

فتوحی افزود: رویکرد تعاملی مجموعه مدیریت شهری با دستگاه‌ها و در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها اگر به درستی صورت گیرد می‌تواند مشکلات چندین ساله مردم را مرتفع کند، بر همین اساس و با همین رویکرد، گام‌های بسیار خوبی در راستای حل موضوعات چندین ساله تصفیه‌خانه‌های شهر‌های شهرستان البرز برداشته شده که نقش بی بدیلی در رضایتمندی مردم خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اشاره به نقش دفتر شهری در ساماندهی امور شهرداری‌ها گفت: گاهاً موضوعاتی در شهر‌ها وجود دارد که با ورود شهرداری‌ها قابل حل و انجام است، اما در فرایند و روند اجرا و به جهت عدم همراهی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها، این موضوعات ابتر می‌مانند و نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت، لذا دفتر امور شهری می‌تواند در این موضوع نقش آفرینی کنند و با ساماندهی و تعامل و همچنین نگاه تخصصی، بسیاری از این موضوعات را محقق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار