همایش بین‌المللی پیاده‌روی تئاتر مردمی اربعین (روایت راهیان) در عمود ۴۳۰ کربلا آغاز به کار کرد.

هشتمین همایش بین‌المللی پیاده‌روی تئاتر مردمی اربعین (روایت راهیان) شامگاه سیزدهمین روز از ماه صفر در آستانه اربعین حسینی با اجرای نمایش، تعزیه، سرود و شعرخوانی شعرای آیینی خدمت خود به زائرین کربلای معلی را آغاز کرد.

روایت راهیان در هشتمین گام خود با چهار گروه تعزیه، یک گروه نمایش عروسکی، دو گروه نمایش خیابانی، یک گروه سرود و یک گروه سنج و دمام به ادای نذر فرهنگی می‌پردازد. این کاروان فرهنگی و هنری در نخستین روز اجراهای خود با اجرای مجالس تعزیه حضرت علی اکبر (ع) و قاسم بن الحسن (ع) میزبان مخاطبان پیاده‌روی اربعین حسینی بودند.

همچنین گروه سرود خدام الزهرا با اجرای چند سرود اربعینی حال و هوای دیگری به عمود ۴۳۰ آوردند و دل‌های عاشقان حسینی را به سوی یار همراهی کردند.

در ادامه نیز با شعر خوانی شاعر آیینی و مدیحه سرایی مداح اهل بیت پیگیری شد.

گفتنی است؛ همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین از سال ۱۳۹۵ با ۶۰ هنرمند نمایش آیینی در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری آغاز شد و در هشتمین دوره با حضور ۱۵۰ تا ۲۰۰ هنرمند تئاتر آیینی کشور از ۲۷ مردادماه تا ۴ شهریورماه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این همایش بین‌المللی به عنوان نذر فرهنگیِ هنرمندان تئاتر آیینی؛ هرساله بدون هیچگونه دستمزد و حق‌الزحمه‌ای برگزار می‌شود تا طی هشت روز در موضوعات و گونه‌های مختلف نمایشی در مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلا میزبان مخاطبان ایرانی و زائران از کشورهای غیر ایرانی باشد.

هشتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با دبیری سید مصطفی موتورچی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار