مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور از ایمن سازی خط لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی منشعب از خط ۲۰ اینچ تسوج - ارومیه با هدف افزایش طول عمر و ایمنی این خط خبر داد.

 خدایی گفت: ایمن سازی خط ۲۰ اینچ خوی به طول ۳۸ کیلومتر با ساخت ابنیه فنی و مقاوم سازی جاده سرویس با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی و انتقال پایدار گاز در برابر بلایای طبیعی و طغیان رودخانه‌های فصلی در برنامه عملیاتی منطقه  هشت عملیات انتقال گاز کشور قرار گرفت.

وی در خصوص ابنیه ساخته شده اظهار کرد: این ابنیه شامل ساخت دیوار پله‌ای با هدف ممانعت از آسیب در مواقع بارندگی و پوسیدگی و هرنوع آسیب‌های احتمالی طبیعی ایجاد شده است.

وی، عملیات مقاوم و ایمن سازی خطوط لوله انتقال گاز را مهم برشمرد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی لوله ایمنی لوله در بستر رودخانه نیز به حد زیادی افزایش یافته و همچنین با اصلاح مسیر رودخانه‌ها و سیلاب و لوله‌های آبرو ریسک آسیب در فصول بارندگی به شدت کاهش می‌یابد.

خدایی با تاکید ویژه بر نظارت و پیاده‌سازی دقیق قوانین و مسائل ایمنی اظهار کرد: رعایت کامل مسائل ایمنی در اجرای عملیات یک اصل مهم است و تمامی مسئولان و کارکنان باید در اجرا و پیاده‌سازی کامل الزامات ایمنی توجه ویژه داشته و در راس امور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تا مسیر‌های دسترسی به خطوط انتقال گاز به خصوص در این منطقه که در سرشاخه‌های مصرف و سردسیر واقع شده است همواره مورد بازبینی و بازسازی قرار گیرد تا در شرایط عملیاتی و بحرانی نیرو‌ها با واکنش سریع بتوانند در حداقل زمان ممکن در نقاط مورد نیاز عملیاتی حضور یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.