کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: امروز شهداد با دمای ۳۶ درجه و پس از آن، بم، ریگان و فهرج، گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشتند.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد که دیروز صادر شد تا پایان هفته همچنان وزش باد نسبتاً شدید، به همراه گردوخاک در سطح استان پیش بینی می‌شود؛ لذا با افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه برای شمال غربی، نیمه جنوبی و شرقی دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین شرایط جوی رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان را داریم و با توجه به نوع بارش‌ها جاری شدن روان آب از بالا دست وجود دارد؛ لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیدا خودداری شود.


سلاجقه تصریح کرد: روند کاهشی نسبی دما را داریم که به تدریج از شدت گرما در سطح استان کاسته می‌شود.

سلاجقه بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ماهان، بردسیر، رفسنجان، میانده جیرفت گزارش بارندگی داشتیم که بیشترین میزان بارندگی را میانده جیرفت با ۸ دهم میلیمتر به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین صبح امروز شهر‌های، شهربابک شهداد، انار، زرند و جیرفت آسمان غبار آلودی را داشتند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریگان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۱۲ درجه سانتیگرادخنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: امروز شهداد با دمای ۳۶ درجه و بعد از آن، بم، ریگان و فهرج در رتبه‌های بعدی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشتند. 

سلاجقه گفت: همچنین طی ۲۴ساعت گذشته، شهر‌های کرمان، کهنوج و زرند با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و شهر‌های رفسنجان و سیرجان با دمای ۴۰ درجه هم دما بودند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار