مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خراسان‌ جنوبی در بحث تأمین درآمدها، استان سی‌ام کشور است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در مولدسازی در سال ۱۴۰۱ میزان تعهد درآمدی استان از این محل ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های انجام شده امسال به ۱۶ میلیارد تومان کاهش داشته است.  

او با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی استانی امن است، افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که در بحث سرمایه گذاری مورد نیاز بوده تأمین زیرساخت‌ها از جمله انرژی خورشیدی و برق و گاز است.

ذاکریان با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث سرمایه‌گذاری خارجی مشکلی ندارد و تنها کمبود برخی از زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران ایجاد مشکل می‌کند، عنوان کرد: در سرمایه گذاری خارجی مصوب، خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور را بدست آورده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پارسال میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب استان ۴۵۰ میلیون دلار بوده است و نبود زیرساخت‌ها مشکل اصلی برای فعال کردن این سرمایه گذاری‌ها است.

او تصریح کرد: شاید در گذشته در بیان مشکلات و کمبود‌های استان حجب و حیایی وجود داشته که امروز این یک چالش برای استان بوده و باید مطالبه گری کنیم.


بیشتر بخوانید


ذاکریان ادامه داد: در فصل توزیع اعتبارات تملک هستیم یک طرح ثابت شورای عالی انرژی کشور تکلیف به همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ است که موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و پاک، تأمین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ناترازی انرژی در کشور وجود دارد، گفت: به همین سبب ساعت اداری کاهش یافته و مطابق برنامه زمان بندی کارخانه‌ها تعطیل می‌شود و به دنبال آن کالا محدود، قیمت‌ها گران و کارگران بیکار می‌شوند و این موضوعات به صورت سلسله سلسه‌وار به یکدیگر وابسته هستند.

او افزود: دستگاه‌ها باید به این تکلیف قانونی خود در بحث تولید انرژی توجه کرده و باری از دوش دولت بردارند.

ذاکریان بیان کرد: دولت برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته و باید این دستور عملیاتی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: باید در جهت توسعه استان در برخی از قوانین انعطاف داشته باشیم.

او به بروز رسانی لیست کالا‌ها و خدمات تولیدی استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این موضوع اتفاق خوبی در استان رقم خورده ولی درخواست می‌شود تا مجدداً یک مکاتبه برای بروز رسانی این موضوع صورت گیرد.

ذاکریان ادامه داد: استان حمایت بیشتر دولت را می‌خواهد و نگاه مرکز به خراسان جنوبی نباید به گونه‌ای باشد که اعتباری از استان به کشور تزریق شود و باید مرکز به مزایایی که خراسان‌جنوبی از جمله مزیت امنیت را داشته توجه ویژه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.