سردار محمدیان گفت: پلیس پس از پیگیری‌های پیچیده، باند سارقان مسلح را در چندین استان شناسایی و دستگیر کرد.

سردار محمدیان رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران و مالباختگان اظهار کرد: پلیس با امکانات و کارآگاهان زبده‌ای که دارد قادر به کشف جرایم است و این امر باعث می‌شود مردم به پلیس خود اطمینان پیدا کنند. پلیس بی‌توجه به جرایمی که اتفاق می‌افتد نیست و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را برای جلوگیری از وقوع جرایم به مردم ارائه می‌دهد. جمله‌ای قدیمی می‌گوید: "از دیگران عبرت بگیریم تا عبرت دیگران نشویم. "

او ادامه داد: اما موضوعی که مدتی پیش در محدوده غرب تهران و یکی دو مورد نیز در شرق تهران رخ داد، حضور یک گروه سارق مسلح بود که یا با باز کردن درب منازل، یا با به صدا درآوردن زنگ و یا به طرق دیگر وارد منازل می‌شدند و در حضور ساکنین، اقدام به سرقت می‌کردند. پلیس از همان اولین حادثه به صورت میدانی اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات لازم را به عمل آورد. اما به دلیل پیچیدگی اقدامات این مجرمین، کشف و دستگیری آنها کمی با تأخیر مواجه شد.  

سردار محمدیان تصریح کرد: از تمامی شهروندانی که به دلیل این وقایع ناراحتی و آلامی به آنها وارد شده است، عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم. دلیل این تأخیر، پیچیدگی اقدامات این افراد بود و اینکه آنها در چندین استان مختلف فعالیت داشتند. جرایم این باند در سه استان مختلف انجام شد و دستگیری آنها نیز در چهار استان مختلف صورت گرفت.

او گفت: این گروه باندی را تشکیل داده بودند که تمامی اجزای لازم برای ارتکاب جرم را داشتند، از جمله فردی که پلاک خودرو را جعل می‌کرد تا کسی که محل‌ها را شناسایی می‌کرد. اما خوشحالیم که امروز تمامی اعضای این باند به صورت یکجا دستگیر شده‌اند. با توجه به آلامی که به مردم وارد شده و نگرانی‌هایی که ایجاد کرده‌اند، قطعاً مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود که عبرتی برای سایر مجرمین باشد.  

سردار محمدیان بیان کرد: این افراد در خیابان‌های تهران با تهدید و ارعاب و شکستن حرز، در حضور صاحبخانه‌ها اقدام به سرقت می‌کردند. با توجه به شدت جرم آنها، به این زودی‌ها از زندان آزاد نخواهند شد و ممکن است حتی مجازات آنها در حد محاربه باشد. هشدار ما به سایر مجرمین این است که عبرت بگیرند؛ اگر این افراد می‌دانستند که با وجود تمامی پیچیدگی‌ها، پلیس آگاهی قادر به شناسایی و دستگیری آنها خواهد بود، حتماً این جرایم را مرتکب نمی‌شدند.

او گفت: در این گروه، پنج نفر به صورت مستقیم در سرقت‌ها حضور داشتند و از یکی دو نفر دیگر به صورت موردی استفاده شده بود. تاکنون شش نفر از این افراد دستگیر شده‌اند و یک نفر دیگر که شناسایی شده، تحت تعقیب است و ان‌شاءالله به زودی او نیز دستگیر خواهد شد. هیچ یک از این افراد از اتباع بیگانه نبوده‌اند و همه آنها به صورت قومی با هم ارتباط داشته و مرتکب این جرایم شده‌اند. همچنین مال‌خران این گروه شناسایی شده‌اند و بخشی از اموال مسروقه پیدا شده است که می‌تواند به عنوان سرنخ اثبات سرقت‌ها باشد. مال‌خران نیز باید خسارت‌های وارده به مردم را جبران کنند.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار