رزمایش مشترک سئول و واشنگتن که از سوی کره‌شمالی «تحریک‌آمیز» توصیف شده است، از امروز آغاز شده و به مدت ۱۱ روز ادامه خواهد داشت.

کره‌جنوبی و آمریکا رزمایش تابستانی مشترک خود را از امروز (دوشنبه) آغاز کرده و هدف از آن را «تقویت قابلیت‌های دفاعی ترکیبی» دو کشور عنوان کردند.  

به گزارش رویترز، ارتش دو کشور اعلام کرده است که این رزمایش در خصوص «تهدیدات واقعی» در همه حوزه‌ها از جمله تهدیدات موشکی، پارازیت جی‌پی‌اس، حملات سایبری و سایر خطرات در جهان کنونی خواهد بود.  

رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند که در جریان این رزمایش، دولت این کشور برای اولین بار دست‌کم یک رزمایش طراحی شده برای شبیه سازی حمله هسته‌ای ادعا شده از سوی کره شمالی را انجام خواهد داد. یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خواستار آمادگی کامل در مقابل کره‌شمالی شده و می‌گوید: ««همانطور که در اوکراین و درگیری‌های خاورمیانه دیده می‌شود، جنگ در هر زمانی ممکن است رخ دهد».  

وزارت خارجه کره‌شمالی در واکنش به این رزمایش مشترک بیانیه‌ای صادر و آن را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد. کره‌شمالی تاکید کرد: «آمریکا و کشور‌های دست‌نشانده آن هرچه بیشتر دست به تحریکات نظامی جمعی بزنند، بازدارندگی برای خنثی کردن تهدید قوی‌تر خواهد شد.»

کره‌شمالی ماه اوت سال گذشته، در آستانه آخرین روز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، دو موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد. پیونگ یانگ گفت که این شلیک در پاسخ به مانور‌های نیروی هوایی بود که توسط دو کشور انجام شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار