ذاکر گفت: ما اجازه نمی‌دهیم دولت انقلابی و وفاق ما قبل تشکیلش وارد تخریب شود.

سید سلمان ذاکر نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس گفت: دولت وفاق ملی یعنی تاثیر همه در خدمت به مردم و در کنار حاکمیت قرار گرفتن، دولت وفاق ملی یعنی چتری تشکیل دهیم که اصل دوم و سوم قانون اساسی که وظیفه دولت است را رعایت کند که یکی از آن‌ها رفع تبعیض است و این را باید از دولت وفاق بخواهیم.

وی افزود: تعامل سازنده‌ای که رهبری فرمودند یعنی اینکه قبل از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به دیگران تهمت بزنیم، رئیس مجلس را زیر سوال ببریم و تخریب کنیم و بعد بگوییم که باید شما در خمدت ما می‌بودید؟

ذاکر ادامه داد: باید از تخریب جلوگیری کنیم، دشمنان امروز مهمان ما را در خانه ما می‌زنند و اگر دولت و رئیس مجلس انقلابی را خودمان بزنیم چگونه باید مقابل دشمنان بایستیم، برای اتحاد هزینه دادیم، این رفتار نمایندگان درست نیست، ما اجازه نمی‌دهیم دولت انقلابی و وفاق ما قبل تشکیلش وارد تخریب شود، من از شهر رئیس‌جمهور هستم و یکبار مدعی نشدم چرا از شهر ما وزیر انتخاب نشده است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد دولت چهاردهم گفت: اما درباره وزیر پیشنهادی، آقای قزلجه برنامه‌های شما را دیدیم و برای آن که شما فرزند کمیسیون کشاورزی هستید برنامه‌ها را خوب نوشتید، اما باید درباره حقوق کشاورزان هم حرف بزنیم. اقتصاد شهر من از کشاورزی است و شما درباره اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری حرف زدید، اما درباره صادرات کشاورزی چیزی نگفتید.

وی خاطر نشان کرد: آیا به معنای خرج کردن مقررات ارز نیمایی است این برنامه؟ روش‌های بهره وری چیست آقای نوری؟ امروز کشاورز فقط کار می‌کند، اما در آخر درآمد روزانه‌اش را نمی‌توند پیدا کند، کاهش مصرف آب را عنوان کردید، اما به چه نحو؟ با تعدیل چاه‌های کشاورزان؟ کشاورز چاهی دارد که سه دهه قدمت دارد، اما پروانه ندارد، ضعف مسئولین را به گردن کشاورزان می‌اندازیم و این غلط است. اگر دربرنامه‌تان به این مسائل توجه کردید دفاع کنید از خودتان. شما گفتید حفاظت از اراضی کشاورزان را با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی خرد و بسیار خرد شروع خواهید کرد، به چه قیمت می‌خواهید این کار‌ها را به سرانجام برسانید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار