حامد کرزی بار دیگر خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران شد.

حامد کرزی در پیامی به مناسبت سالگرد استقلال افغانستان از طالبان خواست شرایط را برای تحصیل دختران و زنان افغانستان در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم کنند.

حامد کرزی در این پیام با تاکید بر اینکه آینده روشن این کشور در پی تربیت نسل جوان است تصریح کرد: در این مناسبت افتخارآمیز و برای یک افغانستان مستقل واقعی و خودکفا، من بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهم که هرچه زودتر درهای مدارس و دانشگاه‌ها را به روی دختران کشور باز کند تا دخترانی که به زیور علم و دانش مجهز شده‌اند، سهم خود را در پیشرفت کشور و رهایی از احتیاج دیگران ایفا کنند.

رئیس جمهوری اسبق افغانستان اظهار کرد: در طول تاریخ، مردم افغانستان دست به دست هم داده‌اند تا کشور خود را با وحدت و اتحاد کامل حفظ کنند و حالا نیز همه باید شانه به شانه برای رهایی از فقر، کسب علم و پیشرفت تلاش کنند.

کرزی گفته است که استقلال، افتخار بزرگی است و این افتخار باید پاسداری شود و تنها با رهایی از نیاز دیگران و پیشرفت، پاسداری از آن ممکن است.

 اکنون بیش از هزار روز از تعطیلی مکاتب دختران و بیش از ۵۰۰ روز از بستن دانشگاه‌ها به روی آنان می گذرد و طالبان هنوز در این باره هیچ چشم انداز روشنی را ارائه نمی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار