سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل نسبت به تاثیرات حملات صهیونیست‌ها بر سلامت جسم و روان کودکان فلسطینی هشدار داد.

کاظم ابوخلف، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفت که کودکان در نوار غزه بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و تاکید کرد که این کودکان نیاز فوری به حمایت دارند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، مقام یونیسف با بیان اینکه وضعیت کنونی نوار غزه نیازمند واکنش فوری برای کمک به کودکانی است که دیگر توانایی ادامه تحصیل را ندارند و در عین حال از آسیب‌های روانی بسیار رنج می‌برند، گفت: «تعداد کودکانی که در غزه به شهادت رسیده‌اند حداقل ۱۴ هزار نفر است و هزاران زخمی وجود دارد». او خاطرنشان کرد که آمارگزارش شده از شهدا احتمالا کمتر از شمار واقعی آن است. 

ابو خلف تاکید کرد که حداقل ۶۲۵ هزار کودک فلسطینی یک سال تحصیلی خود را از دست داده‌ و بسیاری دیگر دست و پا‌های خود را در جنگ از دست داده‌اند و برای درمان باید از کشور خارج شوند. او همچنین به عوارض روان‌شناختی جنگ غزه اشاره کرد و گفت که بسیاری از کودکان فلسطینی دچار ترس و اضطراب هستند.

وی خاطرنشان کرد که یونیسف پیش‌تر تلاش کرده بود فضا‌های امن آموزشی در غزه ایجاد کند، اما به دلیل حملات مداوم اشغالگران اکنون همه تلاش‌ها خنثی شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که حدود ۱.۹ میلیون نفر (۹ نفر از هر ۱۰ نفر در غزه) در پی جنگ کنونی خانه خود را از دست داده و در سرزمین خود آواره شده‌اند و نیمی از آنها کودک هستند. یونیسف تاکید کرده است که این کودکان به آب، غذا و دارو دسترسی کافی ندارند، خانه‌های آنها ویران شده، اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند و بعضا چندین و چند بار آواره شده‌اند. همه کودکان غزه در معرض تجربیات آسیب زا از جنگ قرار گرفته‌اند که عواقب آن تا آخر عمر باقی خواهد ماند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار