رئیس پلیس فتای گلستان با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد از مردم خواست در برابر پیام‌های ناشناس حاوی لینک‌های جعلی هوشیار باشند.

سرهنگ سعید تجری گفت: یکی از رایج‌ترین شگرد‌ها در جرائم سایبری، ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار است، به طوری که فرد سودجو با ارسال پیامی فریبنده مخاطب را در دام می‌اندازد و با ارسال لینک جعلی اقدام به سرقت اطلاعات سوژه می‌کند.


وی افزود: با نصب بدافزار، فرد مهاجم ضمن اخذ دسترسی‌هایی از گوشی کاربر هدف، خصوصا پیام‌های واصله، می‌تواند وارد همراه بانک یا سایر حساب‌های کاربری شده و اقدام به سرقت اینترنتی کند.


وی گفت: یکی از نکاتی که در این فرایند قابل تامل است استفاده سودجویان از هویت غیر، حساب بانکی و تلفن همراه دیگران است.


سرهنگ تجری ادامه داد: اکثر افرادی که مورد کلاهبرداری یا هک قرار می‌گیرند، سواد دیجیتال ندارند و از محتوای پیام یا لینکی که برای‌شان ارسال می‌شود، آگاه نیستند و خیلی سریع به چنین پیام‌هایی واکنش نشان می‌دهند.

او گفت: البته رعایت چند نکته می‌تواند مانع موفقیت سود جویان شود که مهمترین آن عدم اعتماد و بی توجهی به پیام‌های دریافتی حاوی لینکی است که به نام دستگاه‌های دولتی از شماره‌های شخصی تبلیغ یا اطلاع رسانی می‌کنند.

رییس پلیس فتا افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد اینست که در صورت نصب بدافزار یا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مان چه کار کنیم؟ در این خصوص پیشنهاد می‌شود ابتدا به سرعت گوشی را روی حالت پرواز قرار داده تا مانع ارسال پیام به مخاطبین شود، سپس بدافزار نصب شده را حذف و اقدام به انتقال موجودی حساب‌ها به حساب امن دیگر کرد.

تجری گفت: همچنین افراد می‌توانند رمز‌ها را تغییر داده، کارت یا حساب بانکی خود را مسدود کنند و برای دریافت کمک با پشتیبان بانک خود و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.

برچسب ها: پلیس فتا ، لینک جعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.