«همقدم تا نینوا» در رادیو نمایش روایتگر سفر پیاده‌روی اربعین یک زوج است، که شرایط محیط را بازسازی کرده و روایت‌های مستند از موکب‌ها ارائه می‌کنند.

محسن جواهری، تهیه‌کننده ویژه برنامه «همقدم تا نینوا» رادیو نمایش درباره این نمایش رادیویی که روایتگر زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین است، گفت: در برنامه «همقدم تا نینوا» یک زوج تصمیم می‌گیرند به پیاده‌روی اربعین بروند. آنها در این مسیر با اتفاقات مختلف رو‌به‌رو می‌شوند. 

جواهری ادامه داد: وقتی این زوج به مسیر کربلا می‌رسند، موکب‌های زیادی از شهر‌ها و کشور‌های مختلف می‌بینند. در هر موکب با آداب و رسوم و فرهنگ آن شهر در مورد کربلا و عزاداری اربعین آشنا می‌شوند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که پس موکب‌ها بهانه‌ای برای شناخت زائران با آداب و رسوم عزاداری است؟ توضیح داد: بله، ما علاوه‌بر آن پیرامون راه‌ها، نحوه دریافت گذرنامه، خدمات‌دهی جمعیت هلال احمر و ... در مسیر پیاده‌روی اربعین اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که مگر این ویژه برنامه زنده است، که اطلاعات مربوط به مرز‌ها را به لحظه منعکس می‌کند؟ افزود: بله، ما با کمیته‌های مختلف ستاد مرکزی اربعین ارتباط می‌گیریم. این زن و شوهر تا روز اربعین مسیر کربلا را طی می‌کنند.

جواهری در پاسخ به این سوال که در این نمایش رادیویی آیا این زوج نمی‌توانستند بجای استودیو، در مسیر پیاده‌روی اربعین قدم بردارند و وانمود نکنند که در مسیر هستند؟ بیان کرد: خیر، این امکان شدنی نبود. اگرچه روایت ما از مسیر پیاده‌روی مستند است، ولی بازیگران بجای مسیر در استودیو هستند و شرایط محیط را بازسازی می‌کنند. برای اولین‌بار است که مردم در رادیو اتفاقات سفر اربعین را می‌بینند و می‌شنوند. مردم از طریق سایت رادیو نمایش می‌توانند نسخه تصویری نمایش رادیویی را ببینند.

گفتنی است ویژه برنامه «همقدم تا نینوا» از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح تا روز اربعین در رادیو نمایش روی آنتن است. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار