رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور میانگین روزانه شاخص کیفیت هوای زاهدان در ساعت ۱۱ امروز یکشنبه به ۵۰۰ واحد یعنی بالاترین سطح آلودگی رسیده است.

 روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، صادق ضیائیان اظهار کرد: این یکی از آلوده‌ترین روز‌های زاهدان از ابتدای سال تا کنون است که سبب شد تا ساعت کار ادارات این شهر و ۶ شهرستان دیگر سیستان و بلوچستان کاهش یابد.

وی افزود: شدت گردوخاک امروز و کاهش شدید دید افقی سبب لغو یکی از پرواز‌ها در مسیر چابهار - زاهدان - تهران شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: گزارش‌های ایستگاه هواشناسی زاهدان نشان می‌دهد که صبح امروز به سبب غلظت بالای ذرات گردوخاک، میدان دید افقی در منطقه فرودگاهی زاهدان به ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: گردوخاک شدید امروز شهر مرزی میرجاوه در فاصله ۷۰ کیلومتری زاهدان را نیز فرا گرفته و سبب شده تا شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۳۵۰ متر کاهش یابد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: گزارش‌های ایستگاه هواشناسی زابل در شمال سیستان و بلوچستان نیز نشان می‌دهد که این منطقه از حالت توفان خارج شده، اما وزش باد شدید و گردوخاک همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در اطلاعیه اعلام کرد: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری استان و کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگرد‌ها فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های هفت شهرستان زاهدان، میرجاوه، زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به جز مراکز خدمات رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز یکشنبه از ساعت ۶ صبح آغاز و با سه ساعت تعجیل راس ساعت ۱۰ به پایان می‌رسد.

براساس این گزارش کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار