بعد از تصویب قانون هوای پاک، روز‌های آلوده کلانشهر اصفهان ۲۴۰ درصد افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به تصویب قانون هوای پاک از سال ۱۳۹۶ گفت: هوای کلانشهر اصفهان ۲۴۰ درصد روز‌های آلوده بیشتری داشته و این نشان می‌دهد قانون هوای پاک حداقل برای اصفهان نتیجه بخش نبوده است.


محمد نورصالحی با اشاره به تردد بیش از یک میلیون خودرو و ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکت در شهر اصفهان گفت: آلودگی این وسایل نقلیه و گران شدن نرخ حمل و نقل عمومی مشکل را دو چندان کرده است.


وی با بیان اینکه به روایت آمار، اصفهان در میان کلانشهر‌های کشور آلوده‌ترین شهر کشور است، گفت: شهر و استان اصفهان به دلیل حجم تردد موجود، رکورددار مصرف گازوئیل و رتبه دوم مجموع چهار فرآورده نفتی را دارد.


نورصالحی افزود: ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی، ۷۰۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگبری فعال، ۵ ناحیه بزرگ تولید آجر، ۱۰ درصد واحد‌های صنعتی بزرگ مقیاس، ۱۵ هزار واحد صنفی، ۷۷ شهرک صنعتی در این استان قرار دارد که ۷۰ درصد اینها در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان مستقر هستند و این در حالی که این منطقه ۸ درصد مساحت استان و ۷۵ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.


وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان در هفته‌های اخیر گفت: در برخی مباحث عنوان شده که این آلودگی ناشی از ریزگرد‌های اراضی و نواحی شرق از جمله تالاب گاوخونی است پیش بینی می‌شد که اگر این مناطق خشک شوند شاهد چنین پدیده‌ای خواهیم بود.

برچسب ها: قانون ، هوای پاک ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.