شهرداری اصفهان ۱۰۰ تابلوی سه زبانه با محوریت فرهنگ سازی در حوزه پسماند و رعایت بهداشت فردی در شهر کربلا نصب کرده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: اداره توسعه فرهنگ شهروندی در ایام اربعین حسینی ۱۰۰ تابلوی سه زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی) با محوریت فرهنگ سازی در حوزه پسماند و رعایت بهداشت فردی و نظافت فضا‌های شهری به مدت ۱۰ روز در شهر کربلا تهیه و نصب کرده است.


روح‌الله فرشاد فرد با اشاره به اینکه با هدف ترویج فرهنگ شهروندی در ایام سفر زیارتی اربعین در محل پنج پایانه مسافر بری کاوه، جی، صمدیه، زاینده‌رود و صفه مجموعه گالری‌هایی را برپا کرده افزود: این گالری‌ها با موضوع آداب سفر اربعین و جملات کوتاه معنوی در قالب ۵۰ تابلو در ابعاد مختلف با همکاری سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان نصب شده است.


وی افزود: در سفر معنوی اربعین مسئله رعایت بهداشت فردی و کاهش زباله و پسماند و همچنین رعایت نکات بهداشتی در فضا‌های عمومی مورد تاکید است و اداره توسعه شهروندی امسال از طریق نصب تابلو‌ها برای همه زائران فرهنگ سازی در این زمینه را انجام داده است.


فرشاد فرد با اشاره به تهیه و انتشار کتابچه سلامت توسط اداره توسعه فرهنگ سلامت که با همکاری اداره شهروندی انجام گرفته، گفت: این کتابچه در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه با موضوع برنامه ریزی برای پیاده روی، تغذیه در طول سفر، مصرف آب و نوشیدنی‌ها، تدابیر قبل و حین سفر، گرمازدگی، التهاب پوستی و عرق سوزی، پیشگیری و درمان تاول کف پا، دیابت، بیماری‌های حاد تنفسی، سلامت روانی و معنوی در سفر اربعین، اربعین بدون پسماند، تدابیر بازگشت از سفر و … بین زائران اربعین در پایانه‌ها توزیع می‌شود.


وی افزود: از روز ۲۹ مرداد ماه فضاسازی شهری نیز با محوریت مسیر‌های پیاده روی جاماندگان از طریق نصب ۱۵۰ طرح بر روی سازه‌های بتنی در سطح شهر اصفهان با تم مناسبتی پیاده روی اربعین توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.