پیکر محمد آل عصفور، سخنور و استاد دانشگاه با حضور فرهنگ دوستان در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

پیکر محمد آل عصفور، ادیب، سخنور و استاد دانشگاه با حضور جمعی از مردم فرهنگ دوست شیراز در دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد.

استاد محمد آل  عصفور آخرین بازمانده از شاگردان استاد ملک الشعرای بهار در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در محله لبِ آب شیراز بدنیا آمد.

آل عصفور دوره‌های مختلف تحصیلات ابتدایی تا متوسطه خود را در شیراز گذراند و بعد از این دوران در دانشگاه ادبیات و دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد و در محضر استادان علوم و ادب عصر خویش از جمله زنده یاد استاد ملک الشعرای بهار کسب دانش کرد و در کلاس‌های استادان بزرگ ادبی معاصر آقایان بدیع الزمان فروزانفر، جلال الدین همایی و محمد معین رحمت الله علیهم حاضر شده و بهره‌ها برد.

استاد آل عصفور ۲۰ عنوان کتاب در زمینه ادبیات و فلسفه نگاشته و ده‌ها عنوان مقالات تخصصی در زمینه اخلاق، عرفان، ادیان و مذاهب، چهره‌های ادبی و نقد و بررسی اشعار و متون پارسی تالیف کرد که در نشریات تخصصی درج شده است.

جبر و اختیار در شاهنامه، دستور زبان فارسی، عقاید خیام، شرح آموزه‌های روان‌شناسی در قرآن واحادیث، فلسفه و تحقیق در تاریخ بیهقی از کتاب‌های مرحوم محمد آل عصفور است.

او چند مدرک دکترا از کشور‌های مختلف داشت و مدرک خارج فقه و اصول خود را از حوزه‌های علمیه شیراز و قم دریافت کرد.

استاد آل عصفور ۶۰ سال از عمر خود را به تدریس و تحقیق در مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت.

پروفسور آل عصفور دارنده نشان مفاخر فارس و چهره ماندگار ادب، عمر خود را در راه کسب علم و دانش و تدریس و تربیت نخبگان علمی صرف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار